Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Rapport från Cola

Publicerad 2007-02-11 20:44:34 i Allmänt

Jaha, så har mamman gnällt en massa igen om hur man är då. Nu måste jag faktiskt få försvara mig lite. Jag har mått lite konstigt den senaste tiden, känns som det är någon som far runt i kroppen på mig. Människorna kallar det tydligen hormoner och skendräktighet. Det är inte så lätt att göra bra saker när det känns som om man har barn i magen, eller hur? Nu börjar jag må bättre och mamman var lite nöjdare i skyddsträningen som vi hade hela dagen i ridhuset idag. Och vad det beträffar degraderingen till hund, har jag inte alltid varit hund? Finns en massa fåniga regler som jag måste följa och saker jag inte får göra. Vad är det som säger att mamman ska bestämma hela tiden? Vem har bestämt det? Har hon inte hört talas om demokrati och lika värde å så? Och en fråga till, varför ska Nadja få bestämma över mig?? Nåja, mamman ska nog få se vem som bestämmer…

Coola Cola

Ps: Kolla bilderna här nedan på mig på dagens skyddsträning!

179877-3



179877-2

Kommentarer

Postat av: kats

Publicerad 2007-02-12 08:04:41

vilka härliga bilder!
vi ses på lassekrog!

kram
kats, kocco och krutov

Postat av: nellybelly

Publicerad 2007-02-12 19:07:28

dom har lite väl höga krav våra mattar, man ska tydligen vara på topp hela tiden, som om dom är det...NOT...min matte kan vara minst lika disträ som jag så det så:)

Jag tycker iallafall att du var duktig i går och alla andra gånger vi har varit å tränat i ridhuset:)

Slirrisar från mig till dig

Postat av: Connie

Publicerad 2007-02-14 13:06:38

ahh vilka fina kort på syrran, jag tror nog att hon inte har så liten hjärna som matte vill påstå;) hon kan ju hoppa å bita, vad mer krävs ? hihi
/Mallekrafts Connie

Postat av: Polishunden HUND

Publicerad 2007-02-16 18:41:31

Coola bilder!! Fick du tag i nåt smarrit hästbajs när du ändå va i ridhuset? Om inte så testa nästa gång!! Men ett tips...dra in framtassarna...annars kan du göra illa klorna om figgen har dåliga kläder.....GO FOR IT!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela