Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Den fantastiske spårhunden...

Publicerad 2007-04-05 17:34:24 i Allmänt

Jag måste få skryta lite om Colas spår en gång till! Idag tänkte jag att jag skulle pröva att lägga ett spår över appellplanen, vi har ganska stora sådana. Sagt och gjort, jag gick utanför och rakt över planen några gånger. Undertiden spåret låg till sig var jag ute på planen och tränade lydnad med Nadja. Vilket för övrigt gick mycket bra i dag!

Farbror med hund gick självfallet precis där jag hade gått vissa sträckor av spåret. Bra att veta tycker jag, då vet man ju om man får problem. Men, vadå problem? Cola spårade som en dammsugare, på det kortklippta gräset blev hon än mer noggrann än vanligt, och vad det beträffar farbror med hund, så bekom det inte henne ett dugg! Duktig liten vovve, mamman blir så glad, så glad! Får väl erkänna att den lilla hjärnan tycks bli större när hon spårar. Hm Lydnaden gick också hyfsat, även om hjärnan blir lite mindre där, så växer den mer och mer. Snart så har nog lilla hunden en normalstor liten mallehjärna, inte så stor alltså *le* Nej, jag ska vara snäll, hon är faktiskt duktig med tanke på sin ringa ålder.

Glad Påsk på er alla! Kanske syns vi i natt?

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-04-06 18:10:28

Oj vad duktiga ni är..vilken go tjej du verkar ha..Önskar dig all framgång med henne... Glad Påsk till er alla.
Kats, kocco och krutov

Postat av: Lena (Kiragården)

Publicerad 2007-04-10 14:15:08

Vilken spårhund!!! Kul!!
När blir det tävling?
Spännande,håller tummarna!
Lycka till hälsar Lena o Rune

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela