Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Fick lite gliringar om bloggen…

Publicerad 2011-02-28 18:35:57 i Allmänt

Nu ni, kommer det lite blogg! Var ute på Kråk idag igen och såg de häftiga isformationerna, bilder kommer här. Bilderna är tagna med min mobilkamera som inte är av bästa kvalitet som ni ser. Är det någon som vet vad detta beror på? Den blåa isen fanns bara på två ställen, resten av isen var ”vanlig” färg.






Annars stånkar livet på, Qaxa börjar bli stor, Q-kullen blir ett år om ett par veckor, det är inte klokt vad tiden går! Prinsessan Pilutta Porslinsbens träning går också framåt, håller på och tragglar evighetsmomentet, frammåtsändande… det tar sig!

 

Näha, nu ska jag umgås med dottern som är här och på torsdag kommer nästa dotter, I love!!

Ha det gott!

Kennelmamman

 Dagens citat: ”Det onda har vingar, det goda rör sig med snigelfart.” Voltaire

Kommentarer

Postat av: kats

Publicerad 2011-03-02 07:55:26

Den "blonda" hjärnan har funderat på den blå isen. Men jag har för mig att isen ser blå ut bara för att föroreningarna pressas ut ur den när det bildas is. Den blir liksom "renare" än snön. Därför liknar den mera vattnets färg än snöns färg.

Sedan kan nog solen eller ljuset spela oss ett spratt, det reflekteras lite olika i is/snö mm

Kan de vara så...?

Postat av: kats

Publicerad 2011-03-02 08:09:07

Meen jag glömde säga : ser mkt vackert ut :D

Postat av: Carina,Alva o Philler

Publicerad 2011-03-04 14:44:11

Så himla läckra bilder. Sista bilden ser ut som ett hajgap.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela