Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

älgjakt :(

Publicerad 2010-10-11 09:48:40 i Allmänt

Ha, så var det älgjakt igen… Suck, nu när det är som mysigast ett gå i skogen, å jag som just älskar att gå i skogen, inte på vägar. Men det är bara att gilla läget, ska strax ge mig ut, men håller mig nog på vägarna idag när det är första jaktdagen… får bli en cykeltur i stället.


I går var det sök på agendan, å liten Pilutta gick riktigt bra! Den lille svarte fan, alias Qaxa gick riktigt fint hon också, hon kan nog bli riktigt bra i söket, bra balans, men stort driv utåt! Glädjen av det grusades dock när vi kom hem, bonden har spritt ut kobajs på vallarna runt omkring och liten Pilutta ääälskar att rulla sig i kobajs… igår glömde husse det när han var ute, å då fick jag bada hund… suck…


Kollar runt lite på västar, mannen fick en väst av märket Berra när han var och dömde i Finland för ett par år sedan, en mycket bra väst. Problemet är bara att försöka få tag på tillverkaren, finska är inte min starka sida… luskar vidare.


Ha det gott!

Kennelmamman

 

”Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det.”Samuel Baulder

Kommentarer

Postat av: Kats

Publicerad 2010-10-11 15:32:18

Ha ha, synd ni inte bodde granne med mig då, jag får vänners hundar på löpande band emellanåt på grund av koskitsrullning mm :D

Kul att det är fart i den lille:D

Ang väst. Jag har inga direkta synpunkter på västar och har inte haft ngn längtan över en heller men nu fick jag en. Har fått beröm för den, är av märket pinewood. Vår sportaffär säljer och han säljer dom för ca 450 inkl tryck... kanske kanske går att pressa priset.Om du är intresserad kanske jag kan maila ett kort åt dig.

Postat av: Carina

Publicerad 2010-10-12 20:17:45

Thomas köpte en "Berra"-väst på Jami Hundsport som Pelle tipsade om, 34-62 Träningsväst Pro Light, svart. Den är ganska tunn och ska vara slimfit, typ tjejmodell men passar Thomas bra ändå ;). Den funkar jättebra och har många bra fickor osv men har Jamibrodyr längst ner på ryggen....

Postat av: Kennelmamman

Publicerad 2010-10-13 07:29:16

Tack Carina, jag vet att Jami har den, men tänkte slippa mellanhanden via Jami!

Ha det gott!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-10-13 18:17:34

Skogen är härlig. =)

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela