Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Qaxa

Publicerad 2010-05-26 14:48:29 i Allmänt

Nu har vi skickat in till SKK om namnändring på Qina till Qaxa, passar betydligt bättre på damen *le*. Känns bättre att ha ett namn som vi valt å inte ägaren som lämnade tillbaka henne för att hon inte ”når upp till till våra förväntningar…” hur man nu kan se det på en 9 veckors valp som man haft en vecka? Slutar man någonsin att bli förvånad över folks beteende? Nåja, det var bra att hon kom tillbaka så snabbt, då är ingen skada skedd.


Qaxa har sovit fint i sin bur två nätter i rad till veckarklockan ringt, nu sover hon också. Hon har ”hjälpt” mig sätta potatis… hm, hur lätt är det med en mallevalp i släptåg??  Antingen grävde hon stora gropar eller också hängde hon mig i kläderna… Efter mycket om och men vann jag och potatisarna är i jorden, så länge det varar… *suck* Tänkte ta lite kort på grävaren, men batteriet var slut, så det får bli en annan gång! Pilutta tycker att det är roligt med en lekkompis (för det mesta) och vart mycket förvånad över sig själv när hon skulle fostra henne när vi låg i soffan. Phila sa till Qaxa  när Qaxa klev på henne, och såg mycket förvånad ut när Qaxa lydde, lilla gullungen! Nadja mår bättre, men är fortfarande lite hängig. Ullis börjar bli skruttig, men det kan man väl få vara när man snart är elva år? Hon får hänga med så länge hon orkar och har lust till livet! Så nu har alltså familjen Karlsson 5 mallenutter… outgrundliga är som sagt en uppfödares vägar. Bara ett problem (eller ett av många…) vi får inte plats i en bil…


På lördag bär det av för tävling med Oska, känns så där med tanke på hur lite vi tränat, men det får gå som det går, det ska bli kul att träffa alla andra som tävlar. Får dessutom träffa Quta och Qalle, å det är ju jättekul!


Nu ska jag umgås lite med dottern som är så gullig och hjälper mig med alla hundar denna vecka när husse är i Sundsvall och dömer NM å går på middagar, men vad är en middag på restaurang mot 5 skitiga mallar i regnet…


Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Carina i Mullsjö

Publicerad 2010-05-26 19:06:23

Vilket härligt namn, kan tänka mig att det passar....i alla fall om hon är det minsta lik sin syster Quris! ;)

Postat av: Helena

Publicerad 2010-05-26 20:15:41

PERFEKT namn!!! Å vad är en bal på slottet??? ha ha ha. Hoppas han har med sig nåt fint när han kommer hem ;O)

Postat av: Gunilla

Publicerad 2010-05-26 21:31:35

Jag är säker på att Quaxa kommer att leva upp till era förväntningar. Lycka till på lördag. Då ska även jag och Maggie ut på debut i ekl spår.

Kram Gunilla

Postat av: Carina

Publicerad 2010-05-26 21:45:45

Vilken tur du har en gullig dotter som hjälper dig. Vad roligt att ni ska behålla lilla Qaxa. Ja, vad är en middag mot att ha fem malenutter!! kram

Postat av: Emma Willblad

Publicerad 2010-05-27 08:55:23

Byt bil!!! vad har ni för minibil, ni hade ju en megabil förut! Jag får in sex kräk i min minibuss, en till tvåfoting och packning! kram på er

Postat av: Peggy & Mys & Gaia

Publicerad 2010-05-27 12:01:35

Ödet har haft ett finger med i spelet!

Hon kommer säkert att nå upp till en massa förväntningar lilla 9-veckors!

Håller tummarna för ett bra resultat på tävlingen och att mannen får sämre mat än du :-)

Postat av: Gunvor

Publicerad 2010-05-27 19:03:37

Ett utmärkt namnval tycker jag;)Fast för mig blev det för likt Kasta så hon fick kallas Yatzi, som du vet. Tänk att min "Qaxa" också kom tillbaka kort efter leverans...Lycka Till!

Postat av: Carina och Olex

Publicerad 2010-05-28 20:58:55

Lycka till i helgen, håller tummar och tår, kram

Postat av: Mirjam

Publicerad 2010-05-28 22:35:49

Lycka till på tävlingen! Ska bli roligt att få träffa Qaxa, nu slapp jag ju lida för att jag missade valparna innan, det var nog meningen ;).

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela