Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Tjock, tjockare….

Publicerad 2010-03-13 17:04:05 i Allmänt

Leah blir större och större å inte lär det bli några valpar idag. Idag har hon varit i sitt esse, en stor pipisgris, ett stort kramdjur, en keps och en brandslang har stått på slaktarmenyn … Det bjuder vi på, kan ju inte vara kul att ha hela magen full av bebisar när man vill springa och jobba…

Leah myser i snön

Annars känns det som om tid är en ständig bristvara just nu. Skulle ha varit och bakat med klubben i dag, men glömde helt bort det. Fixade i vardagsrummet lite och städade efter alla djur som tydligen har tråkigt idag. Katten grisade ner hela badrummet med leriga fötter, var han varit vet jag inte för hela tomten är full med snö.

kolla alla tassavtryck Arne ger...

Torka torka, när jag gick upp på övervåningen hade Philutta hjälpt till att flisa lite ved, det hade hon spridit ut över hela golvet… ja, å så allt ”slaktavfall” som Leah pillat sönder. Städa, städa, städa, det är kul med djur… (eller?) Mitt uppe i allt detta målar vi och fixar i vardagsrummet, idag blev det inhandlat golv, efter mycket diskuterande fuskade vi och köpte laminatgolv. Det är helgerån att lägga in laminatgolv i ett 1800-tals hus, jag vet. Men efter noggrant övervägande blev det så i alla fall med tanke på alla hundar, furugolv och mallenutter funkar inte så bra ihop…

Kom på ett bra pris för den som gissar rätt på antal valpar, komma till Spethult och städa efter valparna, kan det va något, he he…

Nu ska vi se vem som vinner duellen åka och träna sök i morgon, och vem som ska stanna hemma med Leah, mannen eller jag…

Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Christer

Publicerad 2010-03-13 18:34:31

Hum, ändrar mig snabbt till 9 killar 14 tjejer! :-)

Postat av: Josefine

Publicerad 2010-03-13 18:38:22

MIN hund slaktar inte saker:)! Dock har vi bara en raggsocka av två och en vante av två här hemma vanligtvis:)! Sedan veden får komma in då vi ska elda inte innan:)! Nu väntar vi med spänning:)!

Postat av: Carina och Olex

Publicerad 2010-03-13 21:38:25

Blev glatt överraskad av priset, hade trott att det kanske var 1 vecka med 7 veckors valpar:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela