Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Tiden bara rusar iväg

Publicerad 2010-06-05 17:18:52 i Allmänt

Qaxa blir större och större. Full med bus, idag försökte jag mig på att ligga i hängmattan en stund, hur lätt va det med en kampande mallevalp i rumpan? Bara att ge upp… Å husse har bestämt att hon stannar här hemma.

Phila och Qaxa kampar (med ett fd fårskinn...)

full rulle...

öronen är uppe, öronen är nere, öronen...


Idag var det sök på agendan, känns inget vidare, kommer inte framåt med Pilutta, men jag får tänka positivt, nu tar hon i alla fall den fasta rullen, både här och där…*suck* Få se hur vi gör med söket, hon och jag, men jag brukar vara envis, så vi fortsätter säkert, även om det känns tungt just nu. Har funderingar på om jag ska göra lydnads lydnadshund av henne, hon är jättekul att köra lydnad med, tyvärr är det ju skogsarbetet jag tycker är roligast. Men jag ska pröva att köra Oska över sommaren, ska finputsa lite och ev tävla i Degerfors i augusti. Specialen funkar ju fint på henne, det är ”bara” bevakningarna som ska finputsas och så lite finlir i lydnaden, få se om vi lyckas med det.

Får säga som Nalle Puh, ”Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre.”

Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Thomas

Publicerad 2010-06-05 21:29:01

Han är klok han Nalle Puh!

Postat av: Helena

Publicerad 2010-06-06 09:45:42

Ett lååångt snöre ;O)

Postat av: kats

Publicerad 2010-06-07 10:35:35

nalle puh, ja han är för söt och klok...

Klart du ska köra lydnad, det är ju skitkul, tycker jag i allafall :D

Postat av: Josefine

Publicerad 2010-06-07 21:31:57

Åh va söt hon e:)!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela