Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Det går framåt…

Publicerad 2010-06-29 21:18:08 i Allmänt

Med både sök och spårträningen med Pilutta, det blir nog ingen lydnads-lydnad hund av henne, tycker de har krånglat till lydnaden för mycket. Det var bättre förut när man kunde köra parallellt med brukset.  Det kan nog bli både spår och sökhund av henne, har tagit ett annat snöre som sagt, konstigt vad humöret pendlar utifrån hur det går med hundträningen, nu är det på topp!!

Den ”lille fan” (Qaxa) växer och frodas, idag badade hon i dammen och förstod inte alls varför vi blev sura när hon ville slita och dra i pumpen… Vilka resurser den damen har… bara för husse att förvalta!

 

Var som sagt ”hemma” förra veckan, hinner aldrig allt jag har planerat, men hann i alla fall med att göra stan med tjejerna och vara på Grönan med dem, men ack vad jag har legat av mig när det gäller karuseller. Kan ju inte åka någonting utan att bli livrädd och yr i bollen, får skylla på åldern. Tråkig mamma som mest stod bredvid och väntade när tjejerna åkte, men det var mysigt ändå, å härligt att tjejerna ville vara på Grönan med mamman… Hade hela bilen full med växter från ”plantskolan mamma” när jag åkte hem, bra med mammor som är växtintresserad, gratis är bra…

 

Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Carina i Mullsjö

Publicerad 2010-06-30 09:41:46

Verkar finnas resurser hos de flesta i Q-kullen! Även vi får vad vi "förtjänar" av vårt lilla monster... ;)

Postat av: Kats

Publicerad 2010-07-01 07:21:09

Härligt att höra :D he he.

Det där med karuseller...hm jag blir också yr och dessutom kräksjuk.. nä inget för mig. Man kan skylla på att man ska knäppa kort på de som åker i stället... Bara man tar med kameran ;) :D

Postat av: Helena

Publicerad 2010-07-01 18:16:58

Bra att det finns många snören! Spark i baken inför lördagen :O)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela