Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Hönmördaren…

Publicerad 2010-07-26 15:46:38 i Allmänt

I dag ligger den lille svarte fan på minus, hon har snott en svart unghöna för mig, INTE kärlek… den lille var hur stolt som helst… i dag är det mantrat ”det är kul med hund, det är kul med hund…” som gäller, suck!


Världens dyraste jordgubbssaft har jag gjort idag(köpte 3 l jordgubbar á 30 kr/l…) men tjejerna kommer ner i veckan och jag vet att de älskar mammans hemgjorda jordgubbssaft, å vad gör man inte för sina bästaste tjejer! Har hunnit lägga spår till Piluttan också, idag var det en ny erfarenhet för henne, fick lov att gå/hoppa över tre stora diken, så idag har hon lärt sig att spåret kan ”gå på vatten”. Håller på att traggla lydnads moment med henne också, ska anmäla mig till en två tänkte jag. Hon är så rolig på fjärren, jag lär in att hon ska ”tänka bakåt” å det gör hon till den grad att hon nästan tappar balansen och ramlar när hon ska sätta sig upp?? Undrar när den damen ska få kroppskontroll? Hon blir ju ”bara” två i höst… hm.  Hon är förbaskat rolig att köra lydnad med i alla fall, bjuder till som tusan, tyvärr har vi inte hittat den knappen på söket. Blir inte riktigt klok på den lilla damen. Kanske det är så som en av mina träningskamrater sa i går då söket gick bedrövligt, jag hade helt enkelt glömt att stoppa i en peng… Nåja, inte är jag bitter för att jag har en hund som har Nalle Puhhjärna, hm… Nä skojar bara, tycker jättemycket om min lilla Pilutta, men visst är hundtränarlivet enklare om hunden har en lite större hjärna!  Pilutta är i alla fall världens bästa lektant åt den lilla svarte, de är väl på samma mentala nivå *le*!


Eller som I-or säger ”Alla kan inte och somliga vill inte. Så är det bara”

 

Lite bilder…

Qaxa alias den svarte fan...



"hönmördaren"

Pilutta

Oska

Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2010-07-26 16:46:11

... en häst för varje höna...?

Postat av: helene

Publicerad 2010-07-27 00:16:56

mammasaft :D

Postat av: Gunilla

Publicerad 2010-07-27 11:25:50

Men Kerstin, du måste ju ge henne mat så att hon slipper jaga själv förstår du väl :-)

Postat av: Josefine

Publicerad 2010-07-28 04:20:28

...Nämen inte skulle väl hon:)?!?

Postat av: kats

Publicerad 2010-08-01 17:33:33

ha ha.. ja de är för goa.... suck. :D

Så himla kul med kennelläger. Inspirationen sjuder kan jag tänka.

Må så gott.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela