Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Phila HD B ED ua

Publicerad 2010-02-01 09:36:07 i Allmänt

Skönt! Nu är det bara att köra! Ja, om det nu går för vädret vill säga, i går är nog första gången i min över 20 åriga sök karriär som vi ställde in träningen på grund av vädret. Men när termometern står på mer än -20 grader, så får man nog vika ner sig. Det blev semelbuffé  istället, men blev faktiskt lite besviken, inte så goda faktiskt. Gammal hederlig originalsemla är godast!


Philas lydnadsträning går ständigt framåt och nu känns det mycket bra, klar för tävling! Har sagt det förut och säger det igen, hon är så otroligt kul att köra lydnad med!  Hm, problem med att spårträna bara, går ju inte att lägga spår, hunden drunknar ju i all snö! Å söket, ja det funkar riktigt fint nu, bara ett litet problem… hon vill inte ta den fasta rullen *suck*. Nej, säger Philafila, jag ska inte ta något fånigt jag har om halsen, jag ska ta plastslangar som ligger på marken… Idag ska jag låna en annan rulle och se om det funkar bättre, har ju den norska orginalrullen, kelpiemodellen och den är lite liten, damen har ju lite lång näbb…


Annars har helgen mest bestått i att riva taket i vardagsrummet. Å som vanligt ska det alltid stöta på problem när man ska renovera. Reglar är spikade på båda sidor av bjälken där de tidigare renoverarna har fäst övervåningens golv, *suck*.  Det vill man ju inte ha synligt. Så nu går hjärnorna på högvarv i det Karlssonska huset för att få till det på bästa sätt och få fram bara bjälkarna. Ingen av oss är ju något snickarproffs direkt, fortsättning följer…


Har fått meddelande från Leahs matte att hon är hungrig, det är bra! Nu håller vi tummarna att det blir små minileahs i mitten av mars, fortsättning följer även här…

Ha det gott!
kennelmamman

Dagens citat "Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne."

Kommentarer

Postat av: kats

Publicerad 2010-02-01 17:07:45

Men så jätteskönt, grattis.

Ja du, renoveringar... suck det blir alltid en massa merjobb... suck MEN så fint när det är klart.



Kul att "lill" tjejen går så bra.. hoppas du minns vad jag sagt om henne fniss fniss...

I morse hade vi -30 och blåst... vid 8 i morse hade det sjunkit till -25 OCH snöfall !!!! men herregud säger jag bara.. tänkte svära en jäkla ramsa men avstår.



Ha de gott

Postat av: Josefine

Publicerad 2010-02-02 16:33:57

Gud va härligt:)! Nu är det bara att tuta och köra:)!

Postat av: Lena,Asic & NCeta

Publicerad 2010-02-02 20:03:34

Härligt, nu är det bara våren vi väntar på! Härnere har det snöat sedan kl 2 idag och snöar fortfarande för fullt suck!



Kram

Postat av: Lena o Atte

Publicerad 2010-02-02 20:20:42

GRATTIS!!!

Till fina röntgenresultat! Härligt!!



Kram Lena o Atte

Postat av: Carina

Publicerad 2010-02-03 13:34:41

Så skönt att dom andra är friröntgade:)bara min kvar....Men nu har jag äntligen bokat tid för röntgen:) Bokade en tid hos Audell, fick dock vänta till mars, men jag tycker dom e så duktiga där så det är värt att vänta.

Vi har kommit med på en apell/lägre kurs på klubben:), ska bli kul o göra något med bara Philler.



Kram från oss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela