Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

lera och regn :(

Publicerad 2009-11-19 17:42:57 i Allmänt

Såg i en annan uppfödares blogg att det tyvärr fortfarande finns tvivelaktiga instruktörer. Jag säger bara stackars hundar! 2009 kan man ju tycka att det finns så mycket forskning och så mycket erfarenhet i hur man tränar hund och allt pekar på att både hundar och människor lär sig bäst med positiv förstärkning. Vad är det dessa folk som håller på med att misshandla sina hundar och kallar det dressyr inte förstår? Eller är det så illa att de tar ut sin ilska och hävdar sig på en stackars oskyldig hund?


Här hemma tränas det mest för köksSM i tricks, ja snurra, bocka och sitta vackert å sånt, jag tycker att vi ska ordna ett sånt SM, i alla fall så här års. Fy fn vad jag är trött på regn, mörker och lera! Tur att man kan låna hallen på mannens jobb! Är på väg dit nu, ska bli lite träning i det mycket avancerade momentet hopp, hm… det börjar faktiskt funka nu, å apropå stycket här ovanför tränade jag in det med target, funkade fint. Så nu kan jag stå framför hindret och säga hopp. Fantastiskt. Fria följet börjar funka bättre och bättre, lilla popcornhjärnan är jättekul att köra lydnad med!! Nej nu står mannen i hallen och trampar och tycker att vi ska åka.

Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: kats

Publicerad 2009-11-20 08:33:35

Ja du, ibland undrar man om man lever i 2000 talet eller inte... Hörde i går om en man som har kurser... där är det ryck coh slit, kasta kedjor mm mm... Han hade sagt till sina kursare... det här var moderna metoder... förr kastade jag mig över hundarna och bet dom i örat ?!!! En nybörjar kurs... kan du tänka dig! Jag tappade hakan och stammade... sjukt värre..

Hoppas bara att jag fick dom att inte åka dit nå mer...

Lera och mörker... ja det är det gott om... suck.

Kanske vore ngt med SM i tricks... vore väldigt kul att titta på... publikvänligt menar jag...

må gott i regn och lera :o)

Postat av: Helena

Publicerad 2009-11-20 18:56:25

Det värsta är att man blir så ledsen när man ser hur många hundar som far så illa...

Vi ses på söndag! Denise meddelade att hon inte kommer, hon hade annan träning på söndag men jag hoppas vi blir några i alla fall!

Trevlig helg - tills dess!

Postat av: Carina och Olex

Publicerad 2009-11-20 19:45:22

Hon är för rolig att titta på din lilla philafila, så himla positiv till allt, kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela