Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Jaha

Publicerad 2009-05-30 20:31:33 i Allmänt

Så har man tävlat husses hund i Mjölby då. Några SM poäng blev det ju inte, men jag är faktiskt riktigt nöjd i alla fall! Många bitar som inte har funkat tidigare, funkade i dag, sen var det vissa bitar som man faktiskt kan undra hur djuren fungerar inne i lilla hjärnan. På krypet, lilla vovven kryper jättefint, men i vänstersvängen rullar hon ett varv och fortsätter sedan krypa?? Hm. Nytt moment kanske? Domarna skrattade och jag hade mycket svårt att hålla mig jag också, vad säger man, det är ju bara och skratta åt eländet. Framåtsändandet såg riktigt fint ut, inkallningen i det hade hunden aldrig hört talas om *suck* Men efter att ha koncentrerat all träningstid åt just framåtsändandet kan jag ärligt erkänna att helt moment inte körts allt för ofta... men som sagt på det stora hela har det gått riktigt bra, men det är klart att det hade suttit fint med mer poäng... Å jag kom ihåg att springa på rätt ställe, ta pinnen och ta pistolen, bara det... hm Ja, vissa kan ju skylla på att de är blonda, vad ska jag skylla på? Åldern? *asg* Mycket trevligt att träffa alla och ett stort tack till Anders, Torbjörn och Carina som sitter och åker 12 mil enkel resa för att var suporter! Det värmer!


Nu har jag faktiskt öppnat en iskall öl i min ensamhet, smakar mycket bra! Det tycker jag att jag kan vara värd efter att ha gått upp 03.45 och hållit i gång hela dagen, nu ska jag "dö" en stund i soffan, sen blir det att nanna kudden tidigt trots lördagskväll, i morgon är det sökträning!


Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Mirjam

Publicerad 2009-05-30 21:20:59

Jag tycker att du ska vara nöjd med dagens tävling! Det där krypet tycker jag verkar roligare än det riktiga tävlingsmomentet haha!

Kram

Postat av: Carina och Olex

Publicerad 2009-05-30 21:46:17

Vi är så stolta över dig och Oska( brorsan håller med:-)), jättebra gjort. Du har en bra inställning och är positiv med din hund, att allt sedan inte går som man vill och har tänkt sig , ja så är det i livet. Det var så roligt att vara där och se dig och alla andra duktiga ekipage. Jag är så impad av att Oska fortsatte sitt kryp efter rullningen, fniss,

Grattiskramar och du njut av del kalla ölen. Det är en bedrift att ha fyra hundar med sig när man tävlar, kram

Postat av: Helena

Publicerad 2009-05-30 23:00:14

Verkar som det gick bra överlag. Det där med rulla vid krypet..hm.. hur tränar man in det?! ;)

Postat av: Anna å Bizze

Publicerad 2009-05-30 23:38:28

Duktiga tjejjer!!!

Postat av: Lena o Atte

Publicerad 2009-05-31 09:44:42

Grattis till väl genomförd tävling!!



Håller med föregående, du har en härlig positiv inställning!!!!!!



Kramar Lena och Atte

Postat av: Helena ... igen

Publicerad 2009-06-02 16:48:35

Hej! Tack för inlägget och "lycka tillet", nej jag ska banne mig inte ge upp! och jag VET att det bara är välmenat.

Kram !

Postat av: Lena,Asic & NCeta

Publicerad 2009-06-02 20:30:44

Ja men det var väl inte illa! Tycker du skall känna dig stolt! Det var inte igår du körde en elittävling i skydd heller! Skitbra gjort med andra ord. Sedan får man faktiskt ha lite kul när dom tar egna initiativ:)



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela