Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

En kennelmammas dygn...

Publicerad 2008-11-02 16:07:04 i Allmänt


I går gjorde sig mannen klar och klädde upp sig fin för att gå på bröllop, vad gjorde kennelmamman medan mannen satt och åt god middag?, torkade bajs, fick kläderna nerskitade av valparna, bjöd besökande på middag, torkade bajs, rasade hundar, torkade bajs, plockade undan eftermiddagen och alla leksaker efter valparna, torkade bajs, satte mig ner i två minuter framför TV:n, kom på att jag måste tvätta kissiga wet-beddar, torkade bajs, gav valpar mat, gick och la mig efter att ha rastat hundar och bytt tidningar och ... torkat bajs.


Vaknar 5.30 av att valparna skriker och tycker att det är morgon... torkar mer bajs, släpper ut valparna och försöker rädda katten och blommorna och torkar bajs. Ger valparna och de stora hundarna mat och torkar ännu mer bajs. Duschar och det blir översvämning i hela duschen, tar upp golvbrunnen och rensar från allt hår och äckel från två långhåriga tonåringar, en långhårig kennelmamma och en massa hundhår *blä*, hänger tvätt, lagar mat, å torkar bajs. Fixar fika till besökande, skriver det sista på en rapport som ska in, pratar uppsatsskrivning med skrivkollegan, tvättar igen, å torkar bajs. Rastar hundar, torkar golven, tar kort på valpar, torkar bajs å blir biten av valpar, ja så fortsätter det i all oändlighet, var är mannen?? Inte är han här och torkar bajs i alla fall, nu hinner jag inte skriva mer, för nu har valparna vaknat igen å då måste en kennelmamma, ja just det, torka bajs...


Jag har hört att det finns människor som är på något som heter charterresor, ligger på stranden, dricker paraplydrinkar, bry sig om sig själv, läser en bok, inga hundar å inget bajs... men vad är en solig sandstrand mot leriga hundar och valpbajs...

Kennelmamman

PS: Nu gossar kennelmamman en hel del med valparna också, inte bara bajstorkning. I dag var valparna ute för första gången, lite kallt var det allt, men spännande också...



Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2008-11-03 09:37:25

Låter som en jobbig helg...jag kan komma å torka lite bajs åt dig så att du slipper ;) Då kan man ju passa på att gosa lite...eller rättare sagt bli lite biten här och där!



Ring om du behöver en proffessionell bajstorkar, står i min cv...jag är grym på det efter övningar och hundvakteri av tidigare valpar hemma hos er!!!



Kramisar

Postat av: Carina

Publicerad 2008-11-04 10:48:08

Ta det lugnt tills vi kommer ikväll, vi

kan också torka bajs:)

Postat av: Gunilla

Publicerad 2008-11-06 07:04:39

HiHi, gissa vad jag gjorde detta dygn? Var i Tylösand på SPA!

Kram Gunilla

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela