Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Tanden

Publicerad 2008-06-19 18:40:47 i Allmänt

Äntligen börjar följetången kennelmammans tand ha ett slut hoppas jag. I söndags skjutsade en snäll man in mig till stan och tandakuten. Såg ut som en hamster och det gjorde så fruktansvärt ont! Har aldrig varit med om något liknande. Väl inne efter några timmars väntande, säger en stressad tandläkare efter röntgen, - tanden är full med var och måste öppnas igen! Kennelmamman började gråta och försökte förhandla med tandläkaren om att det kanske gick att hoppa över öppningen och bara ge lite penicillin. Tandläkaren gick inte med på det utan sa att tanden måste tömmas, annars skulle det bara bli än värre, lille skutt tårar hjälpte inte, han var garvad. 1400 kr ytterligare för att plågas. Dunderkur med penicillin och värktabletter fick jag denna gång i alla fall. Nåja, jag får nog vara glad att han stod på sig, varet hade bara runnit ur tanden när han väl öppnade den och på måndag kväll var värken betydligt lindrigare. Det var bara min kropp som var helt slut av infektionen. Nästa fredag ska jag till tandläkaren igen för att göra den definitiva lagningen, hoppas det inte blir något mer sedan. Ja, vad har kennelmamman lärt sig på detta då? Jo, gå till tandläkaren på en gång när tanden börjar strula, hm.


Nu är jag på g igen och imorgon blir det i alla fall sök, vi är några tappra som ska köra lite innan midsommarfirandet drar igång.


Kennellägret: Några av er som har sagt att ni ska komma på lägret har inte betalt, det är hög tid nu så att vi vet hur många vi blir! Ska bli jättekul att träffa all igen!


Ha nu en underbar midsommar!

Kennelmamman

Ps: Nu tror jag att det funkar att ge kommentarer, så gör gärna det!

Kommentarer

Postat av: Anna & Nellan

Publicerad 2008-06-19 21:10:48

Att en lite tand kan slå ut en vuxen människa...helt ofattbart..jag kommer att springa iväg till tandis så fort jag anar lite tandvärk...



Ses imorgon!



Kramm kram

Postat av: Lena o Atte

Publicerad 2008-06-22 13:29:37

Hej!

Provar att skriva kommentar...........

Vad skönt att din tand är på väg att bli bättre, det är aldrig roligt med tandvärk!

Vad skoj med läger, hoppas ni får bra väder!

Ha det bra!!

//Lena o Atte (Rune hälsar)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela