Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Grattis Otto alias Erik och Oska

Publicerad 2008-02-04 11:36:58 i Allmänt

Så var en till helg till ända. Ibland känns det som om det bara är måndagar och fredagar.

I lördags var det sökdag som vanligt (vi har hållit på och tragglat sök i 20 år, samma tid!) och vilken dag, Cola gick som tåget och jag blir så otroligt glad när det funkar i söket. Det är något visst med söket och just när det funkar och man bara går på stigen och matar, härlig känsla! Nu ska jag nog anmäla till tävling i mars.


Efter söket var det årsmöte på klubben och två Foggenshundar kammade hem vandringspriser, Jeanette med Otto, alias Erik blev årets rookie och årets bästa sökhund, Pelle med Oska tog hem bästa skyddshund, samt bästa brukshund! Jättekul, Karlson tog hem bästa spårhund, STORT GRATTIS!


För att jag inte skulle vara uppe bland molnen för länge, utan ramla ner knall och fall där man brukar vara, så gick uppletandet på söndagen inte alls bra. Man får trösta sig med att de andra som var med och tränade inte heller fungerade speciellt bra, jo Oska, hon gick bra som vanligt. Men håll med om att det känns bättre om sina träningskamrater också misslyckas i sin träning, *le*, jag menar, då är man ju inte ensam i sin olycka, och det känns ju alltid bättre, eller hur *fniss*.

image66

Har lekt lite med kameran, (ja jag skulle egentligen skriva skolarbete, men som vanligt vill kroppen göra andra saker) jag fick faktiskt en bukett fina rosor av min man i fredags, hör inte till vanligheterna, man får trösta sig med att man blir desto gladare när det sker. I dag vill kroppen inte göra skolarbete alls, jag tror att jag ska ge mig ut och spåra lite, man får passa på när man kan fuska. Sen är det bara att bita i det sura äpplet, får väl sätta mig och skriva i kväll i stället. Måste ju passa på när det är ljust och framför allt, inget regn!


Nästa helg är det Karlsborg som gäller igen, ska bli jättekul att träffa alla, längtar!


Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Anna & Erik

Publicerad 2008-02-08 07:18:50

Ett STORT GRATTIS till alla duktiga hundar å deras förare! KNi kmmade ju nästan rent på vandringsprisfronten:) Superduper bra jobbat!!!

Kramar från oss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela