Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Snö...

Publicerad 2010-11-27 14:53:10 i Allmänt

Fick en pik om min blogg, den var befogad… nu ska jag i alla fall skriva några rader tänkte jag. Livet går vidare och dagarna försvinner, hm vem tar all min tid? Kan det vara så att hundarna tar en hel del? Å så alla j… möten på kvällarna på jobbet, suck. Men snart är det jullov! Snö har vi i alla fall, kom knappt till jobbet i veckan, tur vi har snäll granne med traktor som drog loss mannen och plogade så vi kunde åka till jobbet.

 

Träningen ligger lite på sparlåga, är inte jättesugen på kvällarna när det är mörkt å kallt, dessutom höglöper Piluttan   å då har man ju något att skylla på… Vi tränar på sådana saker som man kan göra inne som snurra på pall, tända lampan osv, kan man tävla i det? Hm.  Söket kör vi däremot varje söndag, nackdelen är att träningskamrater kommer och går hela tiden, det blir ingen riktigt engagemang i varandra och det är svårt att analysera tillsammans, men nu är det ju så att det är smällar man får ta när man tränar sök, livet består ju inte bara av hundträning har jag hört ;) Nästa söndag är det min tur att hitta på annat, ska ”hem” och julhandla andas storstadsluft och mysa helt utan hund. Ska åka tåg upp, så vi får väl se om jag kommer fram…

 

Västarna är nästan klara, två var restnoterade, men skulle komma nu i veckan så snart är de nog färdiga, jättebra sommar höst/vår väst! Hör av mig så snart jag har dem hemma! Nu är det några tomtar som ska få komma fram och göra de nya sällskap, har gjort struttomtar i gips med hemmastickade mössor, riktigt kul faktiskt! Vid tillverkningen fick några av mina träningskoner ge vika, men just nu är det svårt att träna rutan ute, de kommer inte att synas i alla fall å då kan det ju vara bra att konorna kommer till nytta…

 

Ha det gott!

Kennelmamman

 

”Klokheten parar sig helst med rädslan och modet med viss oeftertanke ” Carl Jonas Love Almqvist

Kommentarer

Postat av: Kats

Publicerad 2010-11-30 14:14:41

Måste få gå på sparlåga emellanåt... desto roligare när man kommer igång ordentligt.

Har man en bra träningsgrupp är det sällan man hamnar på sparlåga tycker jag. Har man en dålig dag så är det kul a tt kunna hjälpa andra och innan man hinner blinka får man lusten tillbaka :D

Postat av: Carina och Olle

Publicerad 2010-12-13 21:23:23

Vilken fin väst, tack, Carina. Olle tycker den har många fickor att ha godis och leksaker i.

Postat av: Carina och Olle

Publicerad 2010-12-13 21:24:37

Ha, ha menade inte att tacka mig själv. Tack Kerstin ska det vara.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela