Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Regn, regn…

Publicerad 2010-06-12 16:02:24 i Allmänt

Vad är det här för sommarväder? Storm och regn, suck. Har i alla fall fått ganska mycket gjort ute i rabatterna idag, ja så mycket det nu går med en mallevalp som hjälper till… Har flyttat på nyponrosor och planterat blommor där i stället, blev riktigt fint! Tre skottkärror fulla med ogräs blev bortrensade också, fortfarande flera land kvar att rensa, men några är i alla fall fina.

Så här trött blir man när man hjälpt till att rensa land...

Träningen med Pilutta går framåt, det var det där med snöret, har tagit ett annat snöre och det verkar funka betydligt bättre. Spåret funkar riktigt fint nu (tänk vad lite råd från en ”spårguru” kan göra…)Mr L och jag har varit ute och spårat och vad bra det är att ha andra ögon på sig ibland, fick lite goda råd som jag tycker att jag borde kommit på själv, men du vet hur det är… *suck* med Oska tränas det skallmarkeringar och avstånd, tänk vad svårt det ska vara att ha en fast position… men jag är envis, så vi borde nog få till det. På kuppen har vi lärt vissa av träningskamraterna att använda klicker!!


Ha fått lite rapporter från valparna och jag blir så glad, alla verkar vara så nöjda med valparna och har bara lovord om de små liven, det värmer en kennelmammas hjärta! Qaxa gör skäl för sitt namn, väldigt mycket åsikter har damen, hon förstår inte alls varför man inte får huggas i benen, döda skottkärran, gräva upp mammans blommor osv… men go är hon (när hon sover …)


Ha det gott!


Kennelmamman som bara har tre dagar kvar att jobba, sen är det sommarlov till v 33!!

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2010-06-12 23:40:38

...efter regn kommer solsken ;) ...

Postat av: Josefine

Publicerad 2010-06-13 12:46:28

Gud va fin hon e:)! En riktig snygging:)!

Postat av: kennelmamman

Publicerad 2010-06-13 17:38:22

Josefine, är det mig du menar...;)he he

Postat av: Mirjam

Publicerad 2010-06-13 19:33:29

Otroligt söt, Qaxa :)!

Postat av: Gunilla

Publicerad 2010-06-13 20:12:43

Åh vad jag längtar till den 8 juli! Kramar!

Postat av: Josefine

Publicerad 2010-06-13 22:45:55

Ja Kerstin det är du:)! Mörk och röd...det är ursnyggt:)!

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-06-15 17:21:25

Jösses så vacker hon är!

Postat av: Ami & Qvittra

Publicerad 2010-06-15 22:14:16

Jag förstår exakt vad du menar!! Dom är söta när dom sover s



Jag kan oxå meddela att Qvittra numera kan stegförflyttningar åt både höger och vänster. Grymt!!

Postat av: kats

Publicerad 2010-06-16 17:10:42

Jag tycker ni är vackra båda två :)

Fullt upp hos er förstår jag, roligt men jobbigt. Som det ska vara.

Alltid bra att få lite ögon på sig, man blir så himla lätt hemmablind. Förstår inte "hur svårt kan de va".... ibland ?.... :D

Kramar om er alla

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela