Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Blogga eller inte blogga…

Publicerad 2009-09-12 09:15:54 i Allmänt

Är lite ambivalent i den frågan, kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska fortsätta. Att blogga är för mig ett sätt att låta mina nära och kära ”ha koll” på vad som händer här i Spethult, dessutom gör det hemsidan levande tycker jag. Men finns det verkligen något intresse för dig där ute att läsa om vår vardag?

Nåja, här kommer lite rapport om vad som händer i metropolen tills vidare i alla fall. Har fortsatt lagt grusspår till Philafila, funkar riktigt bra faktiskt, problemet är att hitta bra grusplaner som räcker till. Vill att spåret och söket ska funka så att jag kan tävla i det, skyddset är jag tveksam till då jag är osäker på om hennes tänder gör att hon blir ”svag” i bettet. Inte så konstigt. Enligt malletandläkaren kan man göra en brygga om hon blir bra i skyddset och är påverkad av tänderna. Nu är det den där frågan om huruvida det är tänderna som gör bettet, eller om det är mentaliteten som gör bettet? (ja jag vet att hon är ung och i löp och skendräktighet, jag ska ge henne tid *suck*) Hm… det där med hönan och ägget du vet, vilket kom först? Får avvakta lite och se vad som händer. Det är ju inte gratis att fixa tänderna, för försäkringen täcker inte, det är väl konstigt. Om en hund har ont i ett ben då täcker försäkringen detta, men gäller det tänderna som hunden måste ha för att äta, då gäller den inte??

I går var vi ute i skogen mannen hundarna och jag, en underbar eftermiddag när man är slut efter en veckas jobb, då är det härligt att bara gå och flanera i skogen och leta svamp och hundarna får springa av sig. Två timmar i skogen med fika och påsarna fulla av gula godingar gör mumma för själen!

(här skulle det vara ett kort på massor av "gulingar", men det gick inte att sätta in *morr*.)

Nu ska jag ge mig ut och spåra grusspår (ja, inte jag då utan hunden *le*), kom på att det finns en stor
grusparkering i Tibro, måste dit innan ”svenne” går på Minizoo.

Dagens citat kommer från Groucho Marx.
”Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta”

Ha det gott!
kennelmamman

Kommentarer

Postat av: kennelmamman

Publicerad 2009-09-14 15:19:15

testar om det går att kommentera. är det någon som vet vad cachen är? Ja jag vet att jag är "gammal"

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela