Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

ledigheten borta??

Publicerad 2009-10-30 08:45:04 i Allmänt

Har väll aldrig skrivit så mycket blogg som nu. Tjejerna är här och de ligger och sover, så här sitter jag i lugn och ro och kollar runt lite i cyber- världen. Det är så mysigt att ha tjejerna nere, även om träningen blir lidande, men det är det värt! I går blev det shoppingrunda i metropolen Skövde. Jag tröttnade efter ca en timme, men höll ut några till… Idag ska det bli övningskörning med den yngsta dottern, den äldsta har precis fått körkort, hm konstigt att jag har en dotter som har körkort när jag bara är 29… Ska försöka hinna med lite träning i dag, är så trött på att alla gärdena runt häromkring är fulla med kobajs, men det får man väl ta när man bor på landet, även om bonden hade lovat att ingen mer gödsling skulle ske i år *sur*

 
Men man får vara effektiv som mamma, lägga spår – övningsköra – ta spår –fika med barn, det är jobbigt att vara ledig… nej , det är det faktiskt inte, det är mycket skönt, men du vet hur det är, man har tiotusen planer för vad man ska göra på sin ledighet och så är ledigheten bara borta.


Nu ska jag i alla fall ge mig ut och cykla en sväng med vovvarna, i knallgul jacka och stora reflexvästar på hundarna…


Ha det gott!

Kennelmamman


Philafila och den obligatoriska pinnen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela