Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Sök

Publicerad 2009-11-03 07:05:55 i Allmänt

Några snabba rader innan det bär av in i duschen. I söndags blev det sök igen, gick inte så bra. Jo det gjorde det med tanke på omständigheterna, mannen och jag satt vid frukostbordet på morgonen och jag pratade om vikten av att jag vill att det ska bli rätt. Mannen höll med, ska man satsa på söket är det mycket viktigt att man har bra träningskamrater å att den som håller stigen ”gör sitt jobb”. Vi kan väl säga så här, mannen och jag var inte överens på sökstigen när han skulle hålla den åt mig, *morr*. Ja, jag blir skitsur när vi har gått igenom hur jag vill ha det å så blir det bara strul. Nästan skilsmässa kan man säga, (inte bara fördelar att ha samma intresse…) som tur är har jag inte kvarstående skärpa he he, så ilskan gick över, men är fortfarande lite lessen att träningen inte gick så bra. Mannen och jag tränade markeringsövningar efter sök och promenad så att jag fick bli lite glad igen…  


Till helgen bär det av väster ut för lite träning, ska bli kul!


Har hört att det tisslas och tasslas i landet om vem det är vi ska para, ska berätta snart…


Nu måste jag rusa!


Ha det gott

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Anders

Publicerad 2009-11-03 10:43:53

Välj någon annan stigfinnare på träningen i Väster. Här hemma blir det ingen träning så nu blir man efter igen :-)

Postat av: Mirjam

Publicerad 2009-11-04 22:11:10

Känner så väl igen, inte alltid lätt att ha samma intresse ;). Det går säkert bra nästa gång! Kram

Postat av: Lena,Asic & NCeta

Publicerad 2009-11-07 20:14:21

Förstår din frustration, hur svårt kan det vara:) Men tur att du blev glad igen:) Ja nu väntar vi med stor nyfikenhet!



Vi kanske ses om inte i helgen så islutet av Nov

Kram

Lena

Postat av: kats

Publicerad 2009-11-07 20:17:45

Ja det är helt otroligt hur olika bilder i hjärnan man kan få ... man tror att man är exakt hundra samförstådd... JO TJENA. Visst är det härligt....hm

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela