Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Nytt år!

Publicerad 2009-01-01 14:42:50 i Allmänt


Så var det då 2009! Jag tycker om att det blir nytt år och man får städa bort tomtar och granar. När det är nytt år känns det som nytt och fräscht, ungefär som när man har storstädat och hemmet är rent och mysigt. Nu stundar ljusare tider och Phila blir större så jag kan börja träna hund igen. Å vad jag har saknat det! I dag var det spår igen för lilla damen, å idag ramlade spårpoletten ner! Fn vad häftigt det är när de börjar förstå, så nästa gång är det koppel på så att hon inte kan rusa iväg. Det är så kul att se när de markerar sakerna i spåret, ser undrande ut som om - kolla! Här ligger min leksak i skogen, va kul, ska vi leka med den?!


I går var det sökträning, å Ove är med också, jättekul att se, hans matte ska ev börja tävla med honom, kul! Phila fick göra några vindmarkeringar, de sista gångerna låg "tant" Berit i skogen med burkar innehållande mumsigt älgkött, det var fantastiskt tyckte Phila, att det ligger tanter i skogen med burkar fulla med godis, himla kul lek! Så nu börjar vår träning, blir så lycklig av det!


I går kväll var Philas bror här med "föräldrar", mycket trevligt! Syskonen röjde en hel del! Ingen av oss behöver vara orolig för att det saknas kamplust i alla fall, hm. Hur var det nu med det där att avla på extremt kampvilliga hundar... hm?


Idag har mannen och jag utforskat skogarna runt omkring, vi gick en ordentlig runda med hundarna och tog sedan bilen och utforskade skogsvägarna runt omkring, vi saknar inte spårmarker i alla fall! Vi följde en grusväg som gick runt, det tog ca 30 minuter att åka och då såg vi bara 5-6 små stugor på vägen, resten bestod av skog!! Å dessutom gångbar sådan också, annars finns det rätt mycket skog som är risig och igenväxt eller mer eller mindre kalhyggen. Här ska spåras!


Lite bilder på hundarna från dagens promenad

Urmamman spanar

Nadis paddis

"Den vackre"

Lillstumpa

Dagens citat kommer ifrån Demokritos: Lycklig den som inte sörjer över vad han saknar, men gläds åt vad han har!

Nu väntar det fika, mums!

Ha ett fortsatt gott 2009!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Philler

Publicerad 2009-01-01 16:04:47

Tjena syster!Ja det är riktigt fina öron vi har :)

Det är klart att vi måste ses,övertala mamma och fixa en valpträff så ska jag nog få min att komma ner.Mamma har fått för sig att jag ska bli sökhund??!! Jag tror hon behöver hjälp...

Hälsa fam god fortsättning

Postat av: Philler

Publicerad 2009-01-01 18:04:44

Vist har vi fina öron! Skälvklart måste vi ses, se till att mamma fixar valpträff så ska jag nog få med min mamma ner. Hon har fått för sig att jag ska bli sökhund??!! Jag tror hon behöver hjälp....



Hälsa alla god fortsättning på det nya året!

Postat av: Carina

Publicerad 2009-01-04 16:15:12

Hoppsan, här har vi lyckats skriva 2 gånger, trodde inte det första gick in.. nåväl, hoppas allt är bra.

Philler o Alva har varit ute och röjt i snön, dom bara ÄLSKAR snön :)

Jätte fina bilder du har tagit på hundarna, ska önska mig en bra kamera när jag fyller år, så kul att kunna ta fina bilder.

Ha det gott Kram Carina,Alva o Philler

Postat av: kats

Publicerad 2009-01-04 18:51:40

ja du, man kan inte bli annat än avundsjuk... vi har mellan -17 till -30 grader, och massor av snö... jätte lätt att spåra :o) fniss..

Hellre har jag spårväder...fniss



må gott

kats och hundarna K

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela