Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Köpt färg...

Publicerad 2009-02-02 15:35:25 i Allmänt


Gissa vilken det blev?? Jag kan ju säga att JAG VANN!! Nåja, måste säga att jag tänker lite fram och tillbaka, bruna kan också vara snyggt, men vitt vinner alltid! Annars är jag rätt trött på matrummet just nu, usch vad jobb det är att renovera, å inte blir det lättare av att ingenting, å då menar jag ingenting är rakt! Får trösta mig med att det kommer bli fint när vi är klara. Tyvärr blir hundträningen lidande. I söndags blev det i alla fall lite sök, gjorde vindmarkeringar på vallad bana, gick jättebra med tanke på omständigheterna! Vinden slog och bråkande, men man såg att lilla stumpan har förstått detta med hög nos och godistanter i skogen. När godistantarena väl hittas blir de överfallna av glad liten malleflicka, jag förstår inte, dessa godistanter började prata om avstånd och ordning och reda... Är det en pik tror ni? *asg* Det är väl mysigt att gosa med hoppande och skuttande malle ovanpå sig? Tycker inte alla det? Husse har också givit några fina pikar typ - är det inte dags för att fostra den lilla snart? Hur som helst är lilla Phila urmysig och positiv till allt, även om hon har ett humör som inte alltid är lika gulligt... 


Lite bilder från dagen.


Nadja och Phila

Lillastumpa och stackars Ullis

Full rulle...

Nä, nu finns det inga ursäkter kvar för att slippa sätta på sig arbetsoverallen och ge sig in i damm och sågspån... *suck*


Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: kats

Publicerad 2009-02-03 07:42:49

härliga bilder igen... man blir så avis... vi har massor med snö och - 20 grader kallt...bor på helt fel ställe om man vill träna hund...fnys...:o)

Postat av: Lena,Asic & NCeta

Publicerad 2009-02-03 13:25:26

Jättefina bilder, hon har blivit stor lillstumpan. Undrar om humöret hänger i hop med gillandet av skottkärror:)



Men Ceta har börjat i en hård skola nu mycket ordning och reda, typ inte knocka mig när hon hoppar ur bilen inte ialla va:) Bättre sent än aldrig.

Kram

Lena

Postat av: Anna &Nellan

Publicerad 2009-02-03 16:57:33

Vet fler som är lite olydiga ibland...undrar om det är rastypiskt eller om man är för slapphänt ;)



Ses på tisdag...ska bli skoj!



Kram kram

Postat av: Anette & Dilda

Publicerad 2009-02-06 10:01:13

Vad hon vuxit lilla Phila, den på första sidan är helt underbar, "söt som ett rådjur"

Hoppas allt är bra med er i nya huset, renovering mm

Ha det gott Kram från oss.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela