Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

snart jul

Publicerad 2009-12-07 15:04:44 i Allmänt

I helgen har det tränas sök, gått på julmarknad och bakats lussebullar. Julen börjar närma sig, å i helgen bär det av ”hem” för att gå på hundmässan å göra stan tillsammans med mamma . Pelle är involverad i årets polishund så vi är VIP, ja inte jag då egentligen, men jag är ju hans fru…hm. Å på hundmässa handlar man hundgrejor… Helgen efter ska tjejerna och jag ner till Göteborg för att gå på Liseberg, gå på SPA och bo på hotell! Mycket trevligt och mysigt, men två helger i rad utan sökträning!! Hur ska detta gå?


Var på en föreläsning för någon vecka sedan. Kvinnan berättade att hon kom på något chockerande när hon var dryga 30 som hon inte hade märkt tidigare, folk ljuger! Ja, tilläggas ska att hon fick diagnosen Asperger som 40-åring. Ja, och vad vill jag ha sagt med detta? Jo jag har nog också en släng av Aspergers, jag har nämligen attans svårt för när människor ljuger, tacka vet jag hundar! De ljuger aldrig! Någon som har tips på hur man tacklar vänner och bekanta som har lite svårt för att hålla isär vad som är sanning och vad som inte riktigt överensstämmer med verkligheten? Tyvärr förekommer det allt för mycket av detta i hundvärlden, vilket jag tycker är mycket tråkigt!! Har man så dålig självbild att man måste trycka ner andras för att känna sig bättre, eller vad är det? Tur att det finns bra vänner som överväger!!


Till sist ett ordspråk som passar bra idag från Aristoteles


”Det är stor skillnad på vänskap baserad på nytta och vänskap baserad på uppriktighet. Bara det sista förtjänar namnet på sann vänskap.”


Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela