Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Förbannad

Publicerad 2009-12-16 06:53:23 i Allmänt

Ja, nu var det dedär med att folk ska ha så förb… svårt att hålla sig till sanningen.  I går skulle jag skriva på mina nya anställningspapper, pratar med chefen om varför det står visstidsanställning på anställningsbeviset när hon hade lovat att tjänsten skulle bli fast efter jul. Då säger människan -Det har jag inte sagt, det är anställningsstopp i kommunen! Ja, så länge varade den glädjen. Vad har vi lärt oss av detta då? Var aldrig ensam när du pratar anställningsförhållanden med chefen, ha alltid ett vittne! Får väl trösta mig med att snälla kollegor tröstar och säger att jag får tjänsten, chefen är bara mycket labil och det gäller att prata med henne när hon är på rätt humör??


Nåja, har i alla fall haft en underbar helg i Stockholm. Det som grusade lite var att det fanns lite saker att köpa på hundmässan, vad försäljningsställena har minskat! Ja, jag hittade lite iaf *le*


I kväll blir det julbord på Idas, mums! Å nästa helg blir det förlustelse igen! Inte mycket hundträning, men det får jag ta igen på jullovet!


Nu ska jag ut och skotta fram bilen, äntligen snö!!


Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Gunilla

Publicerad 2009-12-16 21:48:14

Jag kan trösta dig med att i dagens läge är det nästan ingen skillnad mellan visstid och tillsvidare när det kommer till kritan. LAS heter en lag som är till för att kringgås på alla möjliga sätt.

Kram!

Postat av: Carina,Alva & Philler

Publicerad 2009-12-17 13:13:39

Håller med om att det var dåligt med saker att köpa på mässan (Lyckades ändå göra av med en hel del!?)



Jag kan tänka mig att ni får äta gott

på Idas :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela