Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Besatt av dammsugaren

Publicerad 2009-04-13 18:18:15 i Allmänt


Dö dammsugare...

Ja, inte jag då, det är inte min grej, dammsugning är ett nödvändigt ont, inte min favoritgrej här i livet, det finns mycket mer skojiga saker att prioritera. Phila däremot, hon är helt besatt av dammsugaren och för inte att tala om moppen. Det är ett evigt krig varje gång städsakerna åker fram, *suck*.

Livet leker...


Nu är påsken nästan över och barnen har åkt hem, det är otroligt tomt när de åker, saknar dem redan. Vi har hunnit med en hel del, Kim (Pelles son) fyllde nitton på påskaftonen, detta firades med shopping i Skövde samt invigning av vår badtunna. Mycket mysigt! I går var vi Skövde igen för att gå på bio och se Marley och jag. Jag har läst boken och den är så oerhört bra, filmen var också bra, men oj vad vi skrattade och grät (ja, alla vi tjejer och tanter alltså...) Har du inte läst boken måste du göra det snarast. Speciellt vi som har mallenutter känner igen en hel del, hm... Godis godis och mat är något annan vi har sysselsatt oss med under påsken, det är inte klokt vad man trycker i sig, nu är det nyttig mat som gäller framöver.


Vädret har varit underbart hela påsken, gräset har redan blivit grönt! Detta betyder dock att vi måste investera i en gräsklippare modell större, vi har en hektar gräs som skall klippas, hm.  Vi har en begagnad på gång med klippaggregat fram, men dilemmat är att man får en sprilans ny gräsklippartraktor för samma pengar.  Hm, svårt val, har du någon erfarenhet av stora klippmaskiner kanske?

VÅR!!


Spårade med Phila sedan jag släppt av barnen vid bussen, la två spår. Det första gick ganska bra, förutom att hon är besatt av hare och rådjursbajs (ja, det också) så letandet efter detta tar över spåret ibland, detta spår ruttnade mamman, inte allt för pedagogiskt kanske, men även solen har fläckar... Men vad gör lilla hunden efter en ordentlig tillsägning vid bajsätandet? Tittar förnärmat på mig och fortsätter sedan spåra?! Ingen vek liten vovve detta inte(tur det...) Spår nummer två gick som tåget! Jag har även lyckas med konststycket att klippa klorna på lilla damen själv idag! Hurra!! Annars har det varit ett tvåmannajobb, *suck* Men idag hade mamman bestämt sig för att nu är det dags att bli stor, nu skulle det klippas klor utan att lilla hunden och tvåbeningarna slogs (tvåbeningarna vann varje gång iof, men det är ändå jobbigt att slåss)


Måste passa på att gratta "pappa" Elis som blev uppflyttad till hkl skydds i helgen med fina poäng, Grattis!


I morgon är det vardag igen...


Ha det gott!


Kennelmamman


Dagens citat kommer från Seneca  "Människor kan indelas i två grupper, en som går före och uträttar något och en som kommer efter och kritiserar.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-13 21:14:11

"Marley och jag" får jag ta och leta upp så att jag får läsa :)

Postat av: Helena Åberg

Publicerad 2009-04-13 21:58:40

Världens bästa citat!!!

Ha en bra vecka, vi ses på söndag :=)

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-14 18:19:52

Bra citat! Du glömde berätta att Phila var duktig på sökträningen :).

Kram

Postat av: Mirjam

Publicerad 2009-04-15 07:29:31

Jag skrev det sista inlägget, men mitt namn ville inte vara med ;).

Postat av: Anna & Nellan

Publicerad 2009-04-15 09:43:49

Det där med damsugaren känner jag igen...mostern här hemma var helt galen på damsugaren (bra länge) nu bryr hon sig inte längre;) Kan dock få nåt återfall då och då när hon tror att hon är liten igen och inte gam´tant ;)



ses snart!!!

Postat av: Carina o Philler

Publicerad 2009-04-15 09:56:34

Ja syrrorna verkar rätt lika....Philler åker in i sin bur när dammsugarn åker fram, o kratta är HELT omöjligt i hennes närvaro. Klippa klor gör ju vi också, men man får inte ha bråttom........skam den som ger sig :)

Var och spårade i söndags, gick kanon :) Lydnad på klubben i går med en massa störning och så sköt dom ( Philler bryr sig inte det minsta ) Och i morgon är det valpkurs igen.



Ha det gott/ Kramar från oss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela