Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Ännu en helg nästan över

Publicerad 2009-04-19 16:19:41 i Allmänt

Var tar tiden vägen? Nåja, vi har haft trevligt besök i helgen av Anna, Erik och "våra" barn. Det är så häftigt att alla 6 tikarna går bra tillsammans! Nu var det några månader sedan vi träffades sist, men det funkade fint i alla fall! Har tagit massa bilder på hela gänget, men hur lätt är det att få med alla 6 mallenutterna på samma bild??

Här är i alla fall hela gänget...

Oska full rulle i Vättern...


Nadja

Attityd + ben, vad blir det?

Nellansnällan

Lillstumpa

Har tränat lite i helgen, men det har mest blivit umgänge och promenader på Kråk. I dag blev det sökträning och för min del markeringsövningar igen. Första figgen var husse och då slog det slint för lillstumpa, ville bara kramas och ha karameller. Ny figge och då gick det bättre, ut och hämta rulle och påvis! Det är så kul i sökgruppen för det går verkligen framåt för alla (ja, jag vet att det kan gå dåligt också...) men just nu går det framåt för alla nya hundar med stormsteg, jättekul.  Nu kan man ju faktiskt börja köra sök en kväll i veckan också, härligt med vår och ljusa kvällar!


Har inte hunnit bli något spår i helgen, så jag ska nog ge mig ut och lägga ett nu i kväll så det blir lite kontinuitet i det nu när polletten äntligen ramlat ner, hehe.


Ha det gott!

Kennelmamman



Kommentarer

Postat av: Emma W

Publicerad 2009-04-19 21:39:32

fan vad flitig du är! Själv har jag gått över från hundjobb till byggjobb... kolla bloggen! Kram

Postat av: Helena

Publicerad 2009-04-20 13:44:13

Hej Kerstin, Tusen tack för en supertrevlig Söndag. Jag är så glad för att jag kom med sökgänget. Ja, visst går det bra! Det har jag er att tacka för!!

Sök är det roligaste som finns!!!

Stor kram

// Helena och Absint

Postat av: Tony & Kerstin

Publicerad 2009-04-21 12:39:15

Fin bild med alla mallarna tillsammans! Hoppas vi ses till sommaren. Vi ska upp till Mallekrafts lägret.



Vi ses

Flocken Claesson

Postat av: Gunilla

Publicerad 2009-04-22 21:44:38

Träna spår och sök!Jag blir avundsjuk. Gick i skogen i söndags, fortfarande snö upp till knäna bitvis...Men vilka härliga bilder på hundarna i vattnet! Ser toppenhärligt ut! Vi längtar efter att hälsa på er i Spethult. Kram Gunilla

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela