Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Det händer mer och mer i valplådan

Publicerad 2008-10-23 14:55:53 i Allmänt

Lillstumpa var utanför i morse när vi gick upp, hon har även rest öronen. Alva börjar vara ute med oss mer och mer, vilket jag kan förstå eftersom de små liven har fått tänder... tur att man inte är mallemamma...


Lillstumpa

Lillkillen


Hela gänget

På husfronten är det lugnt just nu, vi ska ha visning igen den 9 nov, håll tummarna för att världsekonomin har blivit lite bättre till dess och att folk åtminstone kommer och tittar på visningen. Känns konstigt att inte flytta in i sitt nya hus, mannen bor där i veckorna med mycket spartansk inredning, en säng, en liten TV och en mikro...


Har kommit på att man har massor av tid när man inte har en hund som behöver tränas och stimuleras. Alva och jag promenader, men det är inte samma sak. I söndags bakade jag bullar och bröd, gjorde soppa och grejer. Insåg att det är det "vanliga" människor håller på med på söndagarna... fast om jag får välja är jag faktiskt hellre i skogen och tränar hund än att baka.


Nu ska jag återgå till min kuliga rapport om yrkesetiska dilemman och professionella samtal *not*, men det måste göras, så det är väl bara att bita i det sura äpplet och sätta fart!


Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2008-10-23 16:04:03

Halloj. Tack för igår, gosa med valpar och äta hembakta bullar:)Längtar efter att få hem Alva och och börja träna igen, och en valp att börja fostra, ska bli skit kul:):)



Hörs snart igen

Kram Carina

Postat av: Anette & Dilda

Publicerad 2008-10-23 19:58:00

Åhh vad söta dom är:)!

Lycka till nu med husvisningen jag håller tummarna.

Kram Anette & Dilda

Postat av: Josefine

Publicerad 2008-10-23 23:12:58

Gud va roligt med en massa kort på de små:)! Jag kan ta alla 4:)! Räkna dem innan och efter vi har varit där sambon är lite orolig för att det kommer vara fem hundar här snart:)! Puss&krama de hårt från oss och pappa Elis!

Postat av: kats

Publicerad 2008-10-24 20:07:43

Men Lillstumpan, vilken goding... hon kommer att bli något...

så otroligt fin de är...

Postat av: Anna & Erik

Publicerad 2008-10-25 17:44:56

Dom är helt ljuvliga vappisarna...idag var det lillkillen och paddan som var mest framåt och keliga å sist var det tvärt om...



Japp vi satt som klistrade i valplådan, det är svårt att hålla sig därifrån när man har fyra sötnosar som skall bitas å kelas hela tiden....man blir ju valpsugen;)



Lillkillen eller paddan hade lätt kunnat smugglats med hem i fickan men kennelmamman var alldeles för observant...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela