Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

DM GULD!!

Publicerad 2008-05-04 18:13:28 i Allmänt

Ömsom vin ömsom vatten i helgen. Mannen tävlade i torsdags, inga poäng att hurra över, så nu blir det uppehåll i tävlandet för att komma till rätta med problemen i lydnaden.


Jag tävlade i dag, eller jag var på sökbanan en liten stund kan man ju säga, hm... Cola blindade ut sig idag *gråt*, nåja, får väl vara lite positiv i alla fall. Hon var den enda av alla hundar som hittade första legan! Sen kom vi inte så mycket längre... Den enda lägrehunden som klarade sig någorlunda i dag fick 5:a på söket med två figgar, resten sprack! Så en liten tröst var att vi inte var ensamma.


Dagen slutade bra i alla fall! Orka blev DM-mästare i spår på 601,75p!! Massor av grattisar till er!! Såg mycket trevligt ut! Tyvärr låg kameran hemma idag, men mannen har en bra kamera på mobilen, så han tog lite bilder på Ulrika och Orka på prispallen, när jag nu skulle lägga in dem hade han använt videofunktionen!! *morr* Så jag får inte in bilderna, finns säkert något bra sätt, men jag vet inte hur man gör *sur*.


Mannen och jag passade på att göra uppletande i tävlingsrutan och det gick som en dans för oss båda! Gjorde även lite bettövningar med öppna korgen och även det fungerar kanon! Jättekul! Så nu vet jag inte hur jag ska göra med söket, om jag ska fortsätta traggla med rullen, eller om jag ska lägga söket på hyllan ett tag för att koncentrera mig på spåret och skyddset? Känns faktiskt som om vi skulle kunna tävla i skyddset i höst om det fortsätter så här. Får ta mig en riktig funderare.


Har kommit med till Södertälje på söndag, så i veckan är det att traggla framåtsändande och skall...


Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Lena,Asic & Cetafeta

Publicerad 2008-05-04 20:56:36

Det är bara att bita ihop och komma igen! Ni fixar det nästa gång!

Supergrattis till Ulrika och Orka!!!!Vilket resultat:)

Ha det gott
Kram
Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela