Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Cola, guldklimpen

Publicerad 2008-03-27 22:36:19 i Allmänt

I går var Cola och jag och hjälpte en psykolog. Hon arbetar med att hjälpa barn med hundfobi och behövde en hund. Så, Cola och jag hjälpte till, inte vill vi att barn ska vara rädd för hundar! Började med att jag ensam hälsade på barnet, i detta fall var det en 7 årig flicka, efter det fick Cola och jag sätta oss på ena långsidan i ett rum och psykolog och barn i det andra. Efter hand närmades sig psykolog och barn mig och Cola. Cola den lilla godingen var helt lugn, det kvar precis som om hon kände på sig varför hon var där. Låg helt stilla, inget bus alls, utan låg helt avslappnad och still så att den lilla flickan successivt vågade sig fram och klappade Cola till slut t o m på öronen (vilket kan vara mycket svårt om man har fobi, huvudet är då "farligast"). Nästa steg var att träffas ute, då gjorde vi om samma procedur och sedan släpptes Cola lös för att gå omkring flickan. Cola gick bara och lullade runt lite och återigen var det precis som om hon visste, tog ingen notis om flickan alls utan uppförde sig helt exemplarisk som terapihund. Min lilla goding, om hon bara visste vad detta betydde för denna lilla flicka, helt fantastiskt! Allt detta tog 2 ½ timme! Så nu har Cola fått en stor guldstjärna, de må vara så att hon har vissa brister som jag önskar mer av, men att se henne i går övervinner alla dessa! Psykologen var helt lyrisk över vår insats (jag fick faktiskt en hel del beröm jag också, det är ju trevligt).


Idag har det inte blivit mycket hund, annat än några promenader. Har varit i stan tillsammans med min mamma och mina barn. Det är tid för bal till dotter nr 2, så det inköptes ett stycke klänning. Dottern ville inte ha en traditionell balklänning, så vi hittade denna. Tog kort, dottern ville INTE vara med på bild, nyduschad och utan smink *le* men visar klänningen i alla fall, den är så himla fin! Drömmer om forna dagar när kroppen fortfarande inte var drabbad av Newtons tyngdlag *asg*, jag vill också ha en sån klänning. Nåja, vad är en vacker klänning och när ska man ha den? Kanske inte så praktiskt när man ska träna hund, bättre med kängor och Gore-tex, *s*.

179877-76

Nej nu ska jag natta kudden, kommer från jobbet och börjar fatiskt bli ganska trött.

Natti, natt!

Kennelmamman

image75

Det borde ju förståss vara Cola på bilden i dag, med tanke på hennes stordåd i går, men Nadja måste ju också få vara med ibland!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-03-27 22:41:55

Hej :)
Har du haft en bra dag?
Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-03-27 22:44:26

Gillar du björn gustafsson, och vill veta mer skvaller om honom? eller bara vill dela dina åsikter? Då är denna blogg någonting för dig.
Gå in på Komikerbjorn.blogg.se
Redan idag, vi ses där!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-03-27 22:44:29

Halloj! Vill du vara med och tävla om vårens sötaste underkläder? Då får du skynda dig för i morgon utses vinnaren.

http://flachsan.blogg.se/1206035749_tvlings_dags.html

Lycka till!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-06-18 13:54:44

meh mamma! har jag sagt att du får lägga in en bild på mig eller? neh jusste :O xD

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela