Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Nu är det bestämt

Publicerad 2008-06-27 19:37:49 i Allmänt


Nu har vi bestämt hane efter mycket stötande och blötande. Vad som till slut fick oss att bestämma oss för Elias var "farbror" L:s  "godkännande". Tror han att det är en bra kombination, är det bara att köra. Han är i mina ögon gurun inom malleaveln, det som inte han vet... Han anser att Elias är en utav de bästa mallar han träffat. Lägg där till Alva som även hon har ett mycket gott rykte om sig, en mycket trevlig hund! Ja menar, de kan ju bara bli bra. *le* Båda hundarna har presterat bra på sina tester och visat att det går mycket bra att jobba med dem. Håll nu tummarna för att allt går vägen.


 Stiliga Sigurd Jorsalfar Av Staalhjerte "Elis"

Nu är det sommar, jo det vet du nog, men för oss som bor ute i Stockholms skärgård är det inte alltid förenat med nöje. Visst är det jättemysigt att bo nära havet (låter mer exklusivt än det är, vi bor ca 250 m från vattnet) Efter midsommar händer något, där jag brukar gå i lugn och ro höst, vinter och vår, där växer det upp horder med tanter, farbröder, ungar, hundar, båtar... Å ni vet vad som händer med människor som har semester va? Alla lagar, regler, normer och etik försvinner, blir som bortblåst några stackars veckor på sommaren. Jag som finner styrka och kraft i mina skogspromenader, blir nu invaderad, glömmer hur det är från år till år, men nu är de här igen. Nu kan man knappt gå ut med hundarna här hemikring längre. Brukar smyga mig ner till några klippor så att Cola får simma, hon tycker det är så mysigt, tyvärr tycker inte hennes päls detsamma, men det är en världslig sak...


På onsdag åker jag tåg till Karlsborg tillsammans med Nadja, Cola och Anna. Ska bli så kul att träffa alla igen! Mailen däremot blir inte kollad, så om du skickar mail och inte får något svar beror det inte på att jag blivit högfärdig, jag kommer inte åt den från Karlsborg (eller rättare sagt, jag vet inte hur man gör, hm) är hemma igen den 13 juli. Däremot kan jag, om jag har tid uppdatera lite i bloggen. Det blir ju två läger på raken. En liten tävling *gulp* Ett par dagar utan hund, där vi ska åka Göta Kanal, sen blir det Colas kennelföräldrar som ordnar läger, jättekul att träffa alla igen där också. Hur mycket hundträning som helst, inga andra måsten!! JIPPI!

Ha det så bra i sommar!
Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Eva Glimmerdahl

Publicerad 2008-06-28 20:07:17

Åh vad mysigt med valpar!!

Inne å kikar här ibland :=)

Bor själv i Sthlm:s skärgård så blir ju lite nyfiken på vart ni hör hemma?!

Kanske nån Ö i närheten, vem vet?! :=)

Har haft Alvas syster, bästa hund jag ägt nångång!

(Mentalt alltså :=)

Nu väntas systersonen hem om en vecka! :=)

Ha en härlig hundsemester!

//Eva G

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela