Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

nä, det töar

Publicerad 2008-01-07 10:48:02 i Allmänt

Snyft, snöns smälter bort! Så nu har vi plask i gen *sur*.

Nåja, förhoppningsvis kommer det mer snö och blir lite kallare, vi är ju bara i början av året.


I går var det heldagsträning i ridhuset 9-16, hann köra sex pass med Cola, sista gången hon skulle ur bilen låg hon kvar och tittade på mig, som om jag inte var klok, men väl inne i ridhuset var hon på "bettet" *le* igen. Hon gick riktigt bra i går, vi fortsatte att träna bevakning och transporter. Nu har hon börjat förstå detta med positionen. Har kört in det med figgen gåendes baklänges och när damen håller rätt position klickar jag och då blir det bettvinst. Funkar mycket bra. Har tänkt mig att hon ska ha kontakt med mig genom att snudda vid mitt knä, samtidigt som hon har 100 fokus på figgen. Hade även tänkt mig att ha tysta bevakningar på henne, men nu är hon så taggad så skallet kommer av sig självt, jag blir bara glad så hon får hållas. Får bli bevakningar med skall då, bara de bli bra! Hon håller avståndet mycket bra också, kul, kul! Så nu är det bara att gasa vidare. Körde lite korg i går också, men bara pytte, tar det varligt.


Tog lite kort i ridhuset också, inga bra bilder, måste skaffa en större blixt!

I kväll ska jag och mina vackra barn fotas, de fick i julklapp att bli sminkade, fixade i håret och sedan fotade, "gamla" mamman ska och följa med, så i kväll ska vi bli vackra, ja tjejerna är det ju redan *le*, he he, känns inte så jättebekvämt för min del bara, det där med att klä upp sig och stå framför kameran är ju inte riktigt min grej, tror ni man kan ha kängor och Haglöfs? *asg*.

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Lena,Asic & NCeta

Publicerad 2008-01-07 18:16:43

Va kul att det går så bra, härlig känsla:) Tror inte barnen blir så glada om du kommer i kängor och Haglöfs men du har mina fulla sympatier. Du får mejla över ett kort på snyggingarna sen.

Kram
Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela