Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Kul, kul

Publicerad 2008-01-04 11:24:48 i Allmänt

Å vad det är roligt att träna när det går bra. Skyddsträningen i går gick jättebra, Cola var riktigt taggad. Tränade transporter, vill ha henne hundra fokuserad på figgen men ändå ha kontakt med mig, hm, svår kombination, men som sagt det är målet. Nu har hon hundra koll på figgen, "bara" det där med positionen kvar... *le*. Nåja, hon är så otroligt lätt att "hämta hem" och jag blir faktiskt glad när hon tar för sig lilla damen, annars är hon lite för lydig, men i går tog hon för sig riktigt bra. Tränade även civilen och bevakningar, går riktigt bra nu, hur kul som helst. Har även lärt henne att ha korgen på sig, så nu ska vi nog börja träna den också. Tog typ 1 minut, så hade hon förstått vad som förväntades av henne och tryckte in hela huvudet i munkorgen, hon är otroligt snabb att lära sig olika sorters targetövningar. Nu jäklar är vi taggade både hon och jag, här ska tävlas 2008!


Nu till något helt annat, jag håller på at läsa en bok som jag bara måste rekommendera. Marley och jag av John Grogan, jamen du som inte har läst den bara måste göra det! Den handlar om en labrador, men jag tror att labradoren har tagit en mallesjäl, med tanke på hur den drar fram. Alla som har hund/malle känner igen sig! Den är otroligt bra skriven och man skrattar gott åt hundens framfart, läs den!

Ha det gott!

Kennelmamman
image57

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela