Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Måla med malle

Publicerad 2008-02-26 12:06:26 i Allmänt

Måla med mammig malle är inte det lättaste. I går höll jag på hela dagen med att måla om i sovrummet, bröt några timmar för att åka ner på klubben och träna lite lydnad. Det märks att Cola löper, hon gör det hon ska, men är inte riktigt med i matchen. Inget att gnälla på, man vet ju själv hur det är, hm... som en utslagen nyponros *not* hehe. Nåja, åter till målning, Nadja är ju hysteriskt mammig och bara måste vara med överallt, och jag är ju som sagt hönsig med mina hundar och tycker att de ska vara med överallt, men i vissa lägen är det inte alltid att föredra, så var alltså fallet i går med målningen. Väggarna blev riktigt bra, helt klart ett lyft. Men hur ser då den mammiga mallenutten ut? Ja, man kan väll säga att det är tur att jag målade olika nyanser beigt he he. Sovrummet blev i alla fall mycket bra, gjorde av med alldeles för mycket pengar på nya fina påslakan och en sängkappa, det måste ju matcha...*le*


I morgon åker jag och hundarna tåg ner till Karlsborg, vi ska titta på ett hus och en tomt, sen ska jag bara pilla mig i naveln och träna hund, ja och pussa på mannen förstås!


Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Pia & Wildah

Publicerad 2008-02-26 13:41:21

Men hallååå där, har vi glömt att vi
fyller 2 år i dag ;)

Grattis till söta Cola
Wildah

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela