Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Magiskt med tävlingsanmälan?

Publicerad 2008-02-17 17:31:24 i Allmänt

En sak jag aldrig slutar förundra mig över i min hundträning är att, så fort anmälan och inbetalningen är inskickad för tävling, ja då börjar strulet med träningen. Är det inte konstigt, är det någon slags magi, eller är det så att det sitter en liten gubbe uppe i himlen och flinar åt oss?  - nu har hon anmält till tävling igen, då ska jag se till att det strular, he he. Jamen är det så? Eller vad är det för magi, kanske ligger det i tävlingens inbetalning? Är det någon som vet? Ja, som du säkert förstått har jag alltså anmält till tävling och som du även det har förstått gick inte träningen så bra idag. Nåja, söket i går gick riktigt bra, allt utom när det kom till markering av den fasta rullen, där hände något. Enligt figgen pep hon till och spottade ut den, efter det har hon inte villat ta den fasta. *grrr* Vad göra, jo, ut med mannen i skogen idag, tränandes markeingsövningar med fast rulle. Gick det bra? Svar NEJ! Lilla prinsessan nosade runt mannen och undrade varför i hela friden hon hade något runt halsen som dinglade runt. Jamen hundkräket ( ja, ursäkta) har ju tagit den hur bra som helst tidigare, men nu har vi alltså anmält till tävling. En vän till mig säger att det är för att jag ska hålla mig på marken och inte bli stöddig av all framgång?? Vilken framgång?? Just nu tycker jag inte så mycket om den vännen *le* . Nåja, mannen och jag var duktiga och tränade kommenderad lydnad i alla fall, och den gick faktiskt riktigt bra, så man får väll vara glad över det. Vad säger man, det man förlorar på gungorna tar man in på karusellen...

Ha det gott!

Kennelmamman


PS: Kennellägret börjar som sagt närma sig, i år är det alltså vecka 27 som gäller, onsdag - söndag som vanligt. Däremot tror jag att vi gör lite annorlunda med maten. Jag tror att alla får fixa sin egen mat detta år, så slipper jag och kennelpappan fixa så mycket och får mer tid till hundträning och socialt umgänge *le*. Mer info kommer senare.

Kommentarer

Postat av: Anna & Nellan

Publicerad 2008-02-17 17:44:02

Hörrudu Cola, nu tycker jag att matten är lite orättvis...du skötte dig ju jättebra igår, gjorde fina slag och tog lösrullen utan några som helst problem...säg åt mamman att hon får hobba lite med rullen och flytta ner den ett hack :)

Alirrisar från Nellan

Postat av: Lena

Publicerad 2008-02-18 09:41:35

Ja, tänk att man aldrig ska få vara riktigt glad!?
Men det är kanske det som är "tjusningen"?
Usch ja, man kan ju bli nervös för mindre, jag blir nervös bara av att tänka på att anmäla till tävling!!!
Lycka till med träning och tävling, det kommer att gå jätte-bra!!!!!
Hälsningar Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela