Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Gårdstitt å lite annat

Publicerad 2008-08-21 13:11:02 i Allmänt

I kväll åker jag och hundarna tåg till Karlsborg för att kika på en liten gård, (ja vi åker tåg till Skövde och bil därifrån till Karlsborg). Vi har ju tittat efter liten gård där nere i flera år, men det har varit det ena eller det andra, men nu får vi se om den här kan vara något...


På söndag ska jag träffa Alva i Västerås, ska bestämma då om vi ska ta ultraljud eller ej. Det borde börja synas på henne nu. Håller alla tummarna för att det är bebbar i magen, dock inte 20, varav 8 vita som jag drömde häromnatten! Det ska bli så kul att åka till SM, hade velat vara där hela helgen, men det blir inte alltid som man vill... Åker dit tidigt på söndagsmorgon. Hoppas det finns bra grejer att shoppa... he he. Måste ju ha lite nya grejer nu till valparna! *le*


Har grottat lite i detta med hundmat, blir man någonsin klok på detta? Blir nog så att valparna får äta samma foder som Alva äter idag, blir lättast så tror jag, på så sätt slipper ju hon byta. Har även börjat titta på namn, finns massor av bra hannamn på P, men jag ska ju behålla en tik, det lutar åt Puma, ganska gulligt va?

Här är Alva, har "stulit" bilden av Carina...

Har anmält mig till högrespår med Cola, *gulp* så nu måste jag verkligen ta tag i träningen, framför allt lydnaden, prinsessan är lite kinkig och mycket beroende av omständigheterna på plan. Det ska vara lagom varmt, inte för blött, inte för grusigt, inte några bin...*pust* . Men är man en prinsessa så är man...


Nikita och Niklas har blivit godkända som internationella räddningshundar, kul! Stort grattis till er och era hussar!


Har sagt det förr, men säger det igen STORT LYCKA TILL ULRIKA OCH ORKA på SM!!


Orka i full fart!

Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2008-08-21 18:22:08

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela