Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Principer är till för att brytas...

Publicerad 2008-04-27 17:42:07 i Allmänt

Cola börjar "komma tillbaka" efter skendräktigheten, det känns skönt. Idag körde vi öppen korg för första gången. Jag har sagt att jag inte vill köra öppen korg för att jag vill att hon ska vara i "rätt fil", nåja får man inte hunden i rätt fil får man ta till andra medel. Så idag var det öppen korg som gällde. Funkade kanon! Är det inte typiskt, här har jag gått och grunnat och funderat, så fanns det en metod som än så länge funkar kanon... Det var nästan så hon bet ännu bättre med öppen munkorg än utan?? Blir man klok på de små liven eller?  Körde även markeringsövningar i söket, med rullen på rätt plats, hm... Funkade även det kanon, jättekul! Körde även lite framåtsändande, kom på att det är det i högre, *le* har liksom lagt det på is ett tag. Är tredje reserv på högrespår, så idag blev det högremomenten på lydnasdsträningen. På torsdag ska mannen ut och tävla igen, så det blev lydnadsträning för hans del i dag också. Idag såg det mycket bättre ut, hoppas det håller i sig på torsdag!

Ha det gott!

Kennelmamman
image81

Kommentarer

Postat av: Anna & Nellan

Publicerad 2008-04-28 08:11:37

Jag vill oxå träna *bähä*, nu är jag less på att vara förkyld fast jag kan lova att jag är allt annat än frisk:(

Kul att det gick så bra på träningen i helgen, själv har jag knappt varit utanför dörren:( Håller tummarna för att du kommer med på högrespåret!

Kram kram

Postat av: Lena,Asid & NCeta

Publicerad 2008-04-29 20:53:51

Håller tummarna för Kennelpappan imorgon!

Men även att du blir inringd nu när du ligger i så:)
Känner igen det där med att fundera, är alla kennelmammor sådana:)

Ha en jättego´långhelg
Kram
Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela