Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Inte lätt att vara liten malleflicka med ett klantarsel till matte.

Publicerad 2008-04-20 17:01:39 i Allmänt

Hemkommen från Eskilstuna och en mycket trevlig tävling, trots dåliga resultat, tyvärr hade jag rätt om mannens lydnad, han missade en pinne i spåret och hade bara en femma på uppletandet, så inga roliga poäng där. Nåja, om man jämför detta med Colas och mitt tävlande så var deras bra, hm. Vi började morgonen med söket och hade startnummer två, bra nummer. Jag skickar glad ut hunden och hon går ut fint, jag skickar och skickar och inser att snart är banan slut, ingen figge! På slutet av banan ser jag på Cola att hon har något, men hon kommer inte tillbaka med rullen. Så jag kallar in henne för att sända om, tänker att hon kommer på vad hon ska göra då kanske. När lilla hjärtat kommer ut till lådan igen börjar hon gny och ge några försiktiga skall, jag upprepar proceduren, då springer lilla vovven ut och ställer sig och skäller på lådan, hm.  Ja, ja sånt händer tänker jag och urskuldar mig med att det var nya figgar och ny bana och första tävlingen, så hon kanske inte vill markerar främmande tanter. Pratar med figgarna, jo mycket riktigt hon har varit hos dem, men inte markerat, när jag hade ropat vände hon och sprang till mig.


På kvällen släpar jag mannen till banan för att se om problemet kvarstod, jo det gjorde det så när. Cola hade jättesvårt att ta rullen! I natt kom jag på varför, sista träningen hade jag ju hissat upp den för att hon inte skulle ta den, och klant som man är glömde jag att hissa ner den igen! Jamen hallå, är det helt tomt i hjärnkontoret, liiite sent att komma på det nästan ett dygn senare! Jag blir så trött på mig själv! Det värsta av allt är att jag gjorde precis lika på Nadjas första söktävling, helt klart något allvarligt fel på minnesförmågan! Hoppas jag nu inte har förstört något, har jag det får jag verkligen skylla mig själv! Stackars hund som har en sån förvirrad matte! Klart att lilla vovven tar till skallet på lådan, hon var väl desperat stackaren!


Nu är jag ju en enveten djävel, så idag lurade jag ut Gunnar i skogen som är helst okänd för Cola, och hon hade inga problem att markera när rullen hängde så att hon fick tag på den! *suck* Snälla Gunnar gick även upp tidigt i morse och la varsitt spår också till Pelle och mig, snacka om service, bara att åka ut och ta dem! (Bra fostrad valpköpare *le*) Cola gjorde ett underbart fint upptag och spårade fin fint! Ska kanske satsa på det i stället, där kan jag inte klanta till det, inte så mycket i alla fall *le* Oska spårade också fint. TACK SNÄLLA GUNNAR!!   Stort Tack också till Eskilstuna BK för att vi fick låna bastun i gårkväll, mycket skönt! Vilken fin klubbstuga och vilka fina marker, trevliga funktionärer och tävlanden! Kontentan av helgen, träna vidare och lita på din hund och ge hunden en eloge för att hon står ut med sin matte!


Klantarsel till kennelmamma


Ps: kameran, ja den glömdes hemma, *suck*

Kommentarer

Postat av: Lena,Asic & NCeta

Publicerad 2008-04-20 19:01:22

Ja du vad skall man säja, tänk vad vi rör till det för dom små djuren iallfall. Skönt att det löste sig med Gunnar när du väl kom på vad felet va:) Du lär ju inte göra om samma misstag med lilla Cola iallfall! Ni tar det på nästa tävling!!!
Kram
Lena

Postat av: Mia

Publicerad 2008-05-06 12:55:00

Moaha ha ha ha, detta var det värsta klantigaste jag läst på länge ha ha.... fy fanken Kerstin;) vet inte om jag hade vågat lämna ut mig i bloggen ha ha ha *S* Skämt åsido, ja vi kräver, vi kräver, och när det kommer till kritan?! Och VI skall anses vara den smarta av paret hund-människa. Ja, ja. Kul att läsa att du gör som jag, ligger sömnlös och funderar, vad var det som gick fel. För på natten, det är DÅ man löser världsproblemen:)
Då är det väl dax för mig att skriva nåt klämkäckt, som i stil med att: tänk på det positiva, hon gick ju ett kanon sök;)
Stor kram på dig, hur var det nu med tänt och ingen hemma å så vidare:P
/Mia, liiiite elak idag

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela