Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Full rulle

Publicerad 2008-04-02 17:32:46 i Allmänt

Bloggen har legat nere några dagar, tänkte berätta lite om helgen, får ta det nu i stället. Vad gör människor som inte har hund med all tid? Själv har jag snarare problemet med för lite av den varan. I lördags var det sökträning, märks att lilla prinsessan är skendräktig, hon gör vad hon ska, men inte går det fort *le* Å självklart strulade det lite, jag har ju anmält till tävling. Hm. Hon avståndsmarkerade på en av figgarna, annars gick det bra på resten. Håll nu tummarna för att det bara var en engångsföreteelse. För säkerhetsskull blir det nog lösrulle och högt uppsatt egen som gäller fram till tävling.  Körde lite korg på Anna, först fattade hon inget, men sedan blev hon faktiskt lite taggad, men hon fick inte stöta. Körde platsliggning med skott också, snart är det ju som sagt tävling.


Söndagen åkte mannen och jag upp till Enköping för att vara provhundar till A-domare aspiranter. Det behövdes ytterligare en lägrehund, så Nadja fick gå ett skyddspass. Hon gjorde allt, hon som inte är körd på över två år, häftigt att det ändå sitter kvar. Inga höjdarpoäng, men ändock! Nelly och Oska var lite busiga, finns att putsa på inför tävling *le*. Baxna, en storesyster till Cola gick otroligt fint, det ekipaget kommer att bli farliga framöver.

Efter detta åkte några av oss och tränade uppletande, Cola fick guldstjärna, gjorde ett kanonuppletande. Efter detta fick vi den stora äran att följa med till ett kanonridhus och köra skydds, med Jonas som figge. Å vad kul det är att träna hund med trevliga människor omkring sig! Härligt gäng! Stort tack för att vi fick vara med! Tyvärr är de redan alldeles för många, 10 pers! Hade det funnits plats hade jag gladligen åkt de 12 milen enkel resa för att träna, kanske en dag... Söndagen avslutades med middag hemma hos Anna och Erik, gott, gott! Väl hemkommen vid 23.30 somnade jag ovaggad kan jag säga!


Nästa helg blir det full fart igen, men det är bara kul! Som jag sagt tidigare, man får sova på hemmet när man blir gammal...


Ha det gott!

Kennelmamman


Ps. Gissa var kameran låg i söndags? Rätt svar: I bilen, blir jag trött på mig själv??  Så, inga bilder. *morr*

Kommentarer

Postat av: Lena,Asic & NCeta

Publicerad 2008-04-02 19:06:22

Inte konstig att lilla Cola inte springer som en skållad, hon har ju "bebisar":) Roligt när helgerna blir fullbokade av hundträning! Förstår att du skulle åka 12 mil det hade jag oxå gjort lätt! Nu undrar jag när skall du tävla? Självklart håller jag alla tummar för Er. Kan säja att jag är väldigt glad att Ceta skall stå på tillväxt, hon har attitydsproblem har jag kommit fram till:)
Kram
Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela