Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Polis SM

Publicerad 2007-09-09 19:24:22 i Allmänt

image37

Massor av grattis till alla duktiga förare och hundar.  Ett jättestort grattis till Martti och Nappe som kom på en femte plats, i skyddshundsgruppen! Vi är så stolta och det är så jättekul när det går bra för er, nästa år blir det pallen! Stort grattis till Glenn och Garbo (Colas mormor) som kom etta på polis SM i skyddshundsgruppen och till dottern (Colas moster) som kom etta i spårhundsgruppen, malle på pallen alltså!
image38


Stort grattis till Nicko och Orka som varit ute och tävlat elitspår, inget cert i dag, men för Orkas del fattades det bara 0,75 p. Nästa gång tar ni det!


Har hunnit träna lite med hundarna också. Passade på att köra uppletande båda dagarna på välvallad ruta, mycket nyttigt! Bra att passa på när det är välvallat efter tävling. Har kört lydnad med Cola, mycket nytt som ska in. La spår till Cola på smittad mark också, hade Nadja med mig när jag gick spåret där det även hade gått andra tidigare. Colas första upptag och det skötte hon galant, hon blev lite konfunderad på vissa platser i spåret där Nadja hade gått och kissat, men annars skötte hon sig som vanligt mycket bra. Blir alltid på bra humör när jag går spår med Cola hon har så behagligt tempo och är så noggrann!


Nu ska jag ställa mig i en varm dusch och tina upp lite, det har varit en trevlig helg, men regning! Det är när man varit ute en hel helg i ruskväder man skulle ha en bastu! Det står högt på önskelistan varje höst, men glöms sedan bort, nu önskar jag att vi hade en, fryser in i märgen. Kan kanske också bero på att det var bankett i går och man är lite ringrostig efter den *hm* .


En trött kennelmamma

Kommentarer

Postat av: Martti Källmalm

Publicerad 2007-10-16 19:24:45

Visst är vi snygga med god hjälp av en utmärkt fotograf. Tack för senast.
Martti

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela