Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Ett dygn med lånad mallepojke...

Publicerad 2007-09-03 21:19:45 i Allmänt

Pust, nu har den inlånade mallepojken åkt tillbaka till sin husse, ganska skönt tycker vi alla! Framförallt tycker Nadja och Cola att det är skönt, han var nämligen helt besatt av dem, mest i Cola. Så de stackars flickorna fick inte vara i fred en sekund. I brist på annat satte han på både filtarna i soffan, mitt täcke *blä* och han gjorde även försök att göra det samma på mig!! Det uppskattades INTE kan jag säga. För att flickorna skulle få vara i fred stängde jag in mallepojken, men det tyckte inte mallepojken om alls, utan protesterade ljudligt, prövade även att ställa han i hundgården, inte heller det gick särskilt bra, grannarna står ut med mycket, men inte en pilsk vrålande mallepojke. Får jag ge ett litet råd, ska ni ha mallepojke, ta inte en sexårig ouppfostrad, det är inte kul! Jag har haft hannar hemma tillsammans med höglöpande tikar, de har varit lugnare kan jag säga.  Tacka vet jag tikar!

 

Nu hade jag ju tänkt att jag skulle ha sovit i går natt, nu blev det ju inte så mycket av den varan, så i natt så ska det sovas!! Nadja och Cola har redan slocknat efter en kväll på klubben i hällande regn. När vi var klara med träningen och promenaden, slutade det självklart att regna!

Från en trött kennelmamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela