Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Nu är definitivt hösten här!

Publicerad 2007-10-31 10:06:19 i Allmänt

image44
Ullanbullan spanar


Usch, nu har den kommit på riktigt. Själva hösten i sig är inte så tokig, men mörkret! Bor man på vischan är det verkligen svart när man ska ut. Till råga på allt elände har min bästa pannlampa gått sönder *morr*. Så idag ska inhandlas en ny, har någon försökt att gå en promenad en regning mörk höstkväll i skogen utan pannlampa? Jag har, ingen höjdare och inget jag kan rekommendera faktiskt. Sänder en tanke till klubbkamraten som hittade en död kvinnokropp när han var ute i skogen i söndags, min ständiga fasa när hundarna stannar i skogen och är intresserade över något. Hans fasa besannades när hans vovve ville fram och undersöka, inget jag vill vara med om.


Nåja, lite bra med hösten är det allt, alla sommargäster har packat ihop sig och återvänt till staden, och jag får ha skogen för mig själv! Kanske, kanske slipper vi alla sommargäster och det blir promenader i Karlsborg i stället nästa sommar.


På söndag är det tävling *gulp* Jag tror att jag åker, Cola gick så otroligt bra på söket i lördags, har inte hunnit träna sedan dess, men det är nog bara bra! Ska bära med mig lördagens träning när jag kommer till tävlingsbanan. Väl där kan allt hända, hon är fortfarande ung och i ärlighetens namn har vi inte varit runt allt för mycket på andra banor med andra figuranter, men va fasen, friskt vågat hälften vunnet säger man ju. I morgon går vi in i ridhuset, blandade känslor, skönt att vara inne när det är ruggväder, men som sagt vilken tid vi har framför oss...

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Lena,Asic &NCeta

Publicerad 2007-11-01 20:54:11

Önskar Er lycka till på tävlingen, det kommer ni att fixa galant! Jag tar oxå med mig sista träningspasset:)

Ha det gott så syns vi snart!
Lena

Postat av: Christer

Publicerad 2007-11-02 08:59:23

Hej,
Om vi inte syns innnan dess, så kommer här lycka till hälsningar från oss, Det är klart att det går bra! Du har ju en "beige"!
När det gäller mörkret så är det bara 7 veckor kvar tills det vänder, då går vi mot ljusare tider igen.
/Christer och de grå grabbarna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela