Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Kallt skitigt och mörkt

Publicerad 2007-11-26 17:32:56 i Allmänt


Ingen rolig årstid alls, mallenuttena är hur pigga som helst, men jag vill helst boa in mig i soffan framför brasan. Nja, nu måste ju vardagen funka och hundarna ha sitt, men det är inte utan längtan till ljusare tider. Är vansinnigt trött på blinkhalsband, reflexvästar och pannlampor!  Det blir ju inte bättre av att Nellan kommer hit i morgon för hennes päron åker till Thailand i morgon... inget avundsjuk alls *ljug* Nästa vecka åker även Pelle till Finland på tjänsteresa och lämnar sina hundar hemma, 5 beiga pigga som vill stimuleras, är det kul eller? Någon mer som behöver hundvakt till sin beiga? Är man inte gråhårig innan så lär jag ju vara det efter denna vecka! Ska trösta mig på mässan den 15 december, då ska jag shoppa loss på hundgrejor! Det är den lyxen en trött student får unna sig... hundgrejor... *suck*

Nu ska jag ta mig i kragen och åka ner till klubben och träna en stund, hundarna håller på att göra mig galen, sen ska jag åka hem till soffan med gott samvete.image50

Ha förtröstan, bara 26 dagar kvar tills det vänder och börjar ljusna, snart är det vår...

Kennelmamman
 

Kommentarer

Postat av: Lena,Asic &NCeta

Publicerad 2007-11-26 20:15:31

Visst är det skit tråkigt väder, längtar efter snö och kyla. Är rätt trött på alla tassavtryck på golven trots att man torkar av dom:(

Ha det så gott och lycka till med alla mallinutter.
Kram
Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela