Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Hemma igen...

Publicerad 2007-03-21 19:18:23 i Allmänt

Ja, då var man hemkommen från Karlsborg och några dagars trevlig hundträning. Borde läsa till tentan som skall skrivas i morgon, men det är så tråååkigt, så jag ursäktar mig med att det var länge sedan jag skrev på bloggen? hm. Känns alltid lite tråkigt att komma hem efter Karlsborgsvistelse, där finns hur bra träningstillfällen som helst. Jägarna flyttar t o m på sig för att vi ska kunna träna. Det skulle vara här det, då blir man bortjagad och skälld på bara man visar sig i skogen.

Har i alla fall lagt några ängsspår, tränat lydnad och framför allt, äntligen fått Cola att förstå att man kan skälla på kommando (med hjälp av Colas kennelpappa) Har även tjuvlyssnat när figurantutbilddningen fått tips och råd, råd som även jag kan ha nytta av. Så nu är man full av entusiasm och vill träna, men det får vänta tills i morgon. Cola är helt slut, hon och jag åkte nämligen tåg, tunnelbana och buss hem själva. Nyttigt för lilla damen att få klara av sådana saker själv, dessutom ska hon få ha två dagar med sin mamma adlelses själv, för Nadja är kvar hos husse. Cola behöver lite egentid med sin mamma. Nej, nu är det nog så att jag måste återgå till Vygotskij, Skinner och Piaget, låter inte det kul?

Tills vi hörs igen!

Kennelmamman

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela