Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Rapport från Cola...

Publicerad 2007-06-26 15:08:08 i Allmänt

Så får man äntligen komma till tals då. Just nu är det så varmt, men mamman säger att vi ska njuta (då kan man ju undra varför hon suckar och sätter sig inne vid datorn?) för snart blir det kallare, vilket jag tycker är toppen. Jag gillar inte det där med värme speciellt faktiskt.


Här hemma är det ganska ensamt, saknar Oska, hon och jag busar hela dagarna när hon är hemma, men hon är ju med husse. Så är även Nadja, så man har inte ens någon att mäta sig mot, mamman pratar något om att jag behöver vara ensam, vad hon nu menar med det? Det som faktiskt kan vara lite mysigt med att vara hemma själv, utan någon av de andra hundarna, är att man får hänga med på mer saker, få mer godsaker, bland annat fick jag fuska och vara med mamman på jobbet en dag, även om det inte var det roligaste jag varit med om så är det ju trevlig med lite nya vyer, mamman sa att jag skötte mig fint och att jag är så otroligt lätt att ha med, ha! Fast en dag fick jag vara i hundgården ensam! Då var det inte kul, mamman trodde att ett ynka litet märgben skulle hålla mig sysselsatt, ha ha, jag hade dötråkigt så jag gick lös på allt som fanns att bita i, filtar och allt slet jag sönder i små, små bitar, då hade jag i alla fall något att göra, där fick hon! Apropå bita, jag börjar bli riktigt duktig säger mamman, även om jag glömmer att stänga munnen ibland, ja man kan ju inte tänka på allt. I går var Antonio tillbaka igen efter den brutna foten, det är kul, han tycker så mycket om mig och säger att jag kommer bli jättebra, ja det är klart! I går gjorde han mig lite förbannad faktiskt, men det gick över snabbt. Mamman säger att jag gör framsteg hela tiden, men att jag fortfarande är omogen, ska hon säga!


Mamman har berättat att vi ska åka tåg på lördag, till Karlsborg igen, det ska bli hur kul som helst, träffa massor av släkten som jag aldrig sett förut, spåra, söka och så bita förståss, det är bra när mamman är i Karlsborg, för då har hon hur mycket tid som helst för bara oss, det gillar jag! Ja, det var lite ifrån mig, få se när jag får komma till tals nästa gång, mamman rapporterar väl lite från lägret när hon kommer hem antar jag.

Slirrissar från Coola Cola

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela