Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Det ligger på...

Publicerad 2007-07-09 21:55:14 i Allmänt

Nu har det hänt mycket måste jag säga, det ligger på. I går kom vi hem från ett mycket trevligt läger, tack snälla Mia och Glenn för att ni ordnat! Förra lördagen åkte Cola och jag tåg till Karlsborg, Cola var hur cool som hels på tåget och på promenaden genom stan, hur lätt som helst att ha henne med. På lördag kväll var det dags att gå på Securitas SM bankett, mycket trevligt! Pelle skulle dela ut priser från polisen, så vi fick sitta vid VIP bord, det hör ju inte till vanligheterna, annars är man bara VIP hos veterinären.

 image26

På tisdagen red jag, Pelle, Maria och Anders islandshäst! Något Anders och Pelle inte har gjort förut, Maria och jag hade jättekul, gubbarna uppskattade det inte lika mycket, he he.

 

Tillbaka till lägret, så har det som sagt varit mycket trevligt, det är så kul att träna ihop med människor som har samma brinnande intresse som en själv. Jag blir verkligen sporrad att träna. Många duktiga ekipage var på plats, bland annat var det 7 SM skyddsekipage i metropolen Karlsborg i fredags!! Jag hoppas det går bra för er alla! Dumt att det är så långt till Piteå, annars hade vi åkt och  hejat! Å du Dengan, gör ett bättre uppletande på SM:et va! *le*


Om ni läst gästboken innan ni läser bloggen och undrat varför jag får svarta ögon, så var det en morgon Cola började slåss med Nadja, innan jag fått frukost!! Jag blev vansinnigt förbannad för att den lilla apan kastar sig på Nadja, det blev inte bättre av att det var innan frukost, jag har INTE bra humör innan jag fått äta något, det var inte meningen att du skulle få dig en dust av mördarögonen Pernilla, sorry!

 

Idag gjorde Niklas, Olle, Nadja och Nelly sin exteriörbeskrivning, alla fyra klarade den, det visar ju att Foggens hundar inte bara är smarta, de är vackra också, hm *asg*.

 

Till sist vill jag bara gratta Crille och Nicko som fick cert i spår i helgen, nu behövs det bara ett till så blir han dessutom SBCH, det väntar vi på Crille!

 

Nu har jag semester och ska bara lata mig och träna hund, tills nästa läger förståss, *le*

Ha det gott!

Kennelmamman

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela