Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Rapport från Nadja

Publicerad 2007-01-30 15:07:22 i Allmänt

Vet ni vad min mamma tänker göra? Hon tänker slänga ut min nannakorg! I går kom hon hemsläpande på en större bia-bed, en grå och fyrkantig och sa att – nu har du fått en ny fin nannakorg. Vadå ny? Jag vill inte ha en ny, mamman säger att min är trasig och ful, (ja, det lilla äcklet till lillasyster d v s Cola bet ju sönder den, så mamman lagade den med silvertape) men den är skön ,avlång utan hörn och det är min! Jag har ärvt den från kelpieflickan Kämpa, så den var lite liten, men vad gör det? Jätteskönt att sova med kroppen i korgen och huvudet utanför. Nåja, nu står det en ful grå bia-bed i alla fall i sovrummet. Mamman ställde ut den gamla i hallen för att hon tänkte slänga den, då var jag snabbt framme och la mig i den så hon inte kunde det! ha ha. Man kan väl inte slänga min nannakorg? Inte kan man byta ut den hur som helst heller, eller hur? Jag har haft den sedan jag var liten ju. Jag får väl sova på det kalla golvet då… Vi får väl se vem som vinner slaget om nannakorgen, jag eller mamman?

Nadja

Kommentarer

Postat av: Polishunden HUND

Publicerad 2007-01-31 20:33:29

ledsen kompis men ja e rädd att du loosar fajten!! Människorna e sluga..vips när vi är ute på tomten..sover i annat rum...då kastar dom gamla goa ben som ligger i soffan....trasiga leksaker sängar o sånt. Sen säger dom att vi kan se oförstående ut!! Deras oskyldiga min när dom låtsas som ingenting har hänt...!! Tror dom inte vi märker nåt eller?? Mera strejk från oss hundar!! Ska nu gå o håra ner i soffan
Vov o vift från Polishunden HUND

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela