Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Unghundar...

Publicerad 2007-02-06 15:59:38 i Allmänt

Ja som vi alla vet som har hund går humöret upp och ner i takt med vad hunden hittar på. I går på dagen var den lille gratis. Lite knäckande att läsa om systers debut i lydnadsettan, när vi tragglar vardagslydnad (igen…) Liten malleflicka tror att hon äger världen just nu, inte behöver man lyssna på mamman och stödda mot Nadja, det går utmärkt! Är man världsmästare i allt så är man. Nu är ju Cola och jag inte riktigt överens om den biten, säger som Orkas matte nu ska hon degraderas till hund igen. Så nu är det operation fostring av hund som gäller igen. Som tur är, vet jag hur det är att ha unghund, ett fasligt pendlande mellan att vara stolt över hundens framsteg och vara irriterad över att hunden verkar ha ett popcorn till hjärna. Som tur är går det ju över, men det är jobbigt när det håller på. *suck*.  I skyddset har hon ett otroligt lugnt och fint bett, vad jag kan sakna är farten, men det kommer förmodligen med tanke på hur hon bär sig åt tillsammans med Nadja just nu, *hm*.


Nej nu ska jag återgå till mina utbildningsfilosofer/pedagoger, inte riktigt lika kul, men det är väl bara att bita ihop …

Kennelmamman


erik
Otto, alisa Erik på språng i snön.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-02-06 16:31:38

Är inne och läser här ibland och skrattar gott åt dina beskrivningar.. har själv en malleflicka på snart 8 mån och det där med att växla mellan att vara stolt över framstegen och fundera över popcornet till hjärna känner jag mkt väl igen.. *asg*

Postat av: Elin

Publicerad 2007-02-06 16:32:22

Hmmm mitt namn försvann. Jaja det spelade ju inte så stor roll. //Elin

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-02-09 21:46:21

:) ha ha ha... eller som Glenn brukar säga, moppehjärna:) *S* Tänt var det här, men ingen hemma.... ha ha ha. Det är inte bara unghundarna som får heta så - det är mammas favvo ponke 723 Qasper som får heta det emellanåt.
Jag har allvarliga funderingar på att ta en 10mån "valp" nästa gång:) men, var får jag tag på en sån? Jag tror jag vet. Jag kan ta tillbaka Cola;) *he he he* nu när du lagt fina grunder. Eller skall jag börja lämna ut valpar till farmor Agda, och sedan ta hem MONSTER valpar med stort M?! Förslagen är många, en ny valp känns inte så lockande, just nu iaf. Om några veckor har jag säkert ändrat mig......om några veckor till(när Garbos vappar är 5v...har jag ångrat mig igen;))
Ha det så bra
/Mia & kennelpappa Glenn;)

Postat av: Polishunden HUND

Publicerad 2007-02-10 14:03:12

tja...vill man göra de svårt så köper man en sån där!!! Försöker tala Matte till rätta men hon har bestämt sig!!! Hon påstår på fullt allvar att hon verkligen vill ha en valp efter två såna däringar!!!Trots att vi har en hemma så e hon inte avskräckt!! Tror de säger en del om min Matte fast de känns skönt att hon känner mycket folk...då kan hon få hjälp!!! eller hur?? haha....
Vov o vift från Polishunden HUND

Postat av: Kerstin

Publicerad 2007-02-10 22:06:38

Du Mia! Cola ska inte tillbaka till skåne (ännu)*le*, så du får nog allt fostra en egen! hm, ja det lilla djuret blir väl stor hon också (hoppas jag...) Hon är gullig när hon sover...

Postat av: Anki

Publicerad 2007-02-11 17:34:03

Så skönt att höra:-) De andra syskonen verkar väldigt snälla och välartade, men här bor hin håle själv kan jag berätta... Vi pendlar oxå mellan himmel och helvete. Tävlingsträning är himmelriket men vardagslydnaden är en ständig kamp. Så vår vardag pendlar mellan att hon är mattes finaste lilla plutt till att jag är färdig att åka 2 mil och lämna tillbaka fanskapet:-))) Alice fick nog häromdagen och gav henne rejält med stryk två gånger, inte kul med mallar som slåss, men lilla damen fick inse att hon inte är stört bäst och vackrast. Hursomhelst är det en riktigt bra hund som jag älskar jättemycket tro inte något annat:-) Ska bli kul och träffas på MHt.
Ha det gott och ge inte upp, det bli säkert bättre;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela