Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Ljusare tider

Publicerad 2007-12-27 11:55:29 i Allmänt

Så var julen över för denna gång, skönt. Nu är de bara nyårsafton kvar, och efter det väntar ljusare tider. Det är alltid så skönt när nyår har varit, det börja liksom något nytt och fräscht, det blir ljusare och ett nytt spännande år lurar bakom knutarna. Jag får alltid nya krafter och ser fram emot det nya året.


I dag är det skyddsträning i ridhuset igen, det är kul när det hela tiden går framåt i träningen, sakta men ändå framåt. Vi var och spårade i går också, Cola skötte sig riktigt bra, blev ett lite längre spår, men det klarade hon riktigt bra, trots att hon blev trött. Hon har inte tillräckligt bra spårkondition när det gäller längre spår, mitt fel självklart, men det tänkte jag att jag skulle ändra på. Samtidigt tappar jag sugen lite granna när det gäller spår och framtida tävlingar. I stockholmsdistriktet som har 14 klubbar (tror jag) anordnas det två!! Högre klass spårtävlingar på hela våren!! Skandal, och så undrar SBK varför tävlandet går ner?? Ja, vem som helst kan ju räkna ut att chansen att komma med på dessa två tävlingar är ganska svaga. Jo, självklart får man ju åka, men tyvärr så ser det inte så mycket bättre ut i övriga landet. Även skyddstävlingarna minskar, två klubbar i hela stockholmsdistriktet har skyddstävlingar 2008 varav en är på vår hemmaklubb, så då lär man ju få hjälpa till , tre skyddstävlingar totalt på hela året!! Det blir till att satsa på söket eller flytta ner till Skåne, där tävlingarna finns, hm... Nåja, det brukar lösa sig.


Nu ska det ut i skogen och det vackra *not* vädret och valla galna mallenutter med alldeles för mycket spring i benen.

image55
Hittade en bild på Cola 12 veckor

GOTT NYTT ÅR!

Kennelmamman

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela