Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Fortfarande regn, regn och åter regn!

Publicerad 2007-12-11 19:46:39 i Allmänt

Mannen har åkt på konferens till Finland och lämnat sina två mallenutter hemma hos mig, Anna är som sagt kvar i Thailand och det regnar, regnar och regnar. Jag har alltså fem mallenutter att rasta och stimulera, bara det en heltidssyssla. Tyvärr har jag inte den tiden så, mallenutterna hade röjt lite i går när de var ensamma, fast jag hade varit ute med dem ordentligt innan jag åkte, i mörker med pannlampa förståss, (jäkla mörker!)  Kattluckan var kraschad, själva luckan låg på altanen när jag kom hem, blommor låg lite här och där... och soffkuddar, vad är det? Så för att hundarna skulle bli lite nöjda i går kväll träffade jag Britt och tog en promenad i skogen, hur kul nu det är med pannlampa och 6 malleflickor och en kelpiepojke. Man kan ju trösta sig med att vi var de enda dårarna som var ute i geggan i skogen i becksvart mörker. Innan dess fick jag lov att köpa ny kattlucka. Väl hemma efter luciafirande på klubben (mycket trevligt och gott) skulle då kattluckan monteras in. Ja som vanligt skull det dj... så till slut gav jag upp och tejpade fast den med silvertape, bra kvinna reder sig själv, eller? Hm. I morse när jag skulle ut med hundarna var det så dragit, så jag kollade om kattluckan hade ramlat bort. Den var helt borta! Men vid närmare titt så sprang Nadja omkring ute glad i hågen, med kattluckan omkring halsen, med silvertejp och allt! *asg* Nu har jag skruvat fast den ordentligt! Tyvärr kom jag på alldeles för sent att jag borde ha tagit fram kameran, men det missade jag.


Idag fuskade jag och var hemma hos de beiga, var på ordentlig promenad och så fick de varsitt uppletande, det tar sin lilla tid med 6 mallenutter och en liten kelpiepojke, men det var riktigt trevligt, och vet ni vad? Det regnade inte! Jo, det kom senare självklart, men vi klarade oss när vi var ute. Sen gick Britt och jag och käkade lunch, mycket trevligt. Tyvärr måste jag vara duktig i morgon och lämna de små beiga några timmar, hoppas att den nya kattluckan får leva då.


Kennelmamman som längtar desperat efter frost...

image54

PS: Katten har vågat sig hem igen, efter en del diskussioner med Nelly...

Kommentarer

Postat av: anna

Publicerad 2007-12-12 04:00:42

Later som du haft en javligt kul vecka...NOT!! Men vi kommer hem i natt sa i morgon kommer vi hamtar en beig i alla fall:) Kanske blir lite lugnare da...Jag hoppas att vi kan gottgora er och ta alla hundarna sa att ni kan aka pa semester och vila upp er!

Skulle varit roligt att se nadjas nya halsband...en kattlucka *hehe*

Kramkram!

Ps. ska forsoka ta med lite varme och sol hem!

Postat av: Christer

Publicerad 2007-12-12 20:05:04

Hej på dig,
Vi tänker på dig! Å ändå har vi bara två (gråa).
Kattlucka och hund hade vi gärna sett ett foto på!

/Christer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela