Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Rådjur, mallar, sniglar och larver?

Publicerad 2007-08-20 23:30:15 i Allmänt

image31

image32
Bilder från kvällsdoppet häromkvällen.


Är det inte det ena, så är det, det andra brukar man ju säga. Det kan man gott säga om mitt trädgårdsarbete. Jag kan inte påstå att jag har någon stor trädgård, men lite blommor tycker jag är trevligt, rosor speciellt, dessa är jag lite svag för. Dessutom är jag en sådan som tror på örternas verkningar och odlar dem för att bland annat kunna göra eget te, inga märkvärdigheter, bara lite mynta, nässlor, citronmeliss och dylikt. Ja, vad händer då med bland annat rosorna?  Ja, dessa tingestar äter de j?a rådjuren upp, de gulliga mallarna som jag betalat dyra pengar för gräver upp gräsmattan, rabatterna och kliver glada omkring bland örterna. Sniglarna äter sönder gurkor och andra nyttigheter, och till sist, när jag äntligen känner att jag har fört krig och vunnit mot alla dessa marodörer och att det faktiskt börjar funka riktigt bra i min så kallade trädgård, vad händer då? Jo då kommer det någon slags larver och äter upp bladen på både örter och blommor! Vad är det här? Ska det vara så svårt att få ha några stackars rosbuskar och örtplantor i fred??

 

Idag har jag i alla fall varit och tränat, spår, uppletande, skydds, lydnad och både platsliggning och budföring med skott. Nåja, Nadja fick inget spår och Cola inget uppletande annars blev det en riktig genomkörare. Har fortfarande lite huvudbry ang Cola, tycker inte att hon är fräsch, jag tycker att hon är trött. Men jag har ju tagit massa prover på henne och de är ok. Det kanske är så illa att hon går ner sig rejält när hon är skendräktig. Hon har ju inte så mycket att ta av, kanske märks det mer på henne? Får väl helt enkelt vänta och se tills i mitten på oktober, då borde skendräktigheten vara över.

 

Är lite avundsjuk på alla er som ska upp till SM, jag skulle vilja vara på plats och heja. 7 st skyddsekipage känner jag och dessutom flera i de andra grenarna, men, men får önska stort lycka till trots avsaknaden av närvaro. Hejar på er, må bäste man/kvinna vinna! Får vänta till polis SM, då ska det gås på bankett och hejas på lilla Nappe!

 

Nej nu måste kennelmamman natta kudden!

Natti, natt!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela